Dag lieve allemaal, zo duidelijk kan het soms zijn, in al die jaren van rouw. Ik ben nog wakker, even kijken, bijna half zes. Nee hoor, niet een nacht dat ik niet kon slapen, gewoon een dag dat ik wakker bleef, en toen ik besefte dat het al laat was, ik niet wou slapen, gohjespiessie, wat zingen die vogels hier in een drukke stad. Ik zie de lucht van donker naar licht gaan, en het is goed. Morgen nog een dag van alle drukte en ik heb de mogelijkheid, omdat er niemand op me wacht, te blijven liggen tot ik wat uitgerust ben. Ik zie tegen de koninginnedag op, en omarm het tegelijkertijd, Ik wil slenteren met mijn lief, de kraampjes kijken, en als ik me zal omkeren, ben en blijf ik alleen.
Eigenlijk wil ik vertellen hoe kleine dingen, je dag kunnen keren., Ik kijk vanaf mijn balkonnetje op een stoep, waar patatjes en andere vette dingen worden weggegooid,Aan de overkant zit een patat zaak Duiven, zo dik, zijn haast getraind, 8 uur sluitingstijd, van de friettent. we moeten en mogen de troep opruimen, He japie jij pakt dat patatje, en jij joost mag je tegoed doen aan dat stukje prikandel,………. Ik zag een dikke duif, die niet eens meer kon keren, zich tegoed doen aan zo n patatje, en er kwam een vogel aan, het was geen ekster. Hij was klein, overwegend slank , met een grijze band om zijn koppie. Hij begon het grote gevecht met die duif en zijn patatstukje. Tig keer werd hij weggejaagd, door die toch wel grotere duif, blijf van mijn patatje af, kleintje. En tot mijn grote verbazing, zag ik die kleine zwarte donderstraal na al dat machtsvertoon van die grote duif, zachtjes naderbij sluipen, en plots beet ie die grote duif huppakee in zijn staart en de duif ging ervandoor en het overgebleven stukje patat was voor dat slanke kleine angstige vogeltje
Waarom vertel ik dit, ik heb geen flauw idee? Misschien om te laten weten dat we ons sterk moeten blijven voelen. Die duif komt voor ons niet elke dag, maar als hij komt, bijt hem in zijn staart……..\
Ik wens jullie een mooie dag, op koninginnedag, kraampjeskijken, even vergeten…….
Liza