vreemde vraag

• Tina

Lieve mensen allemaal..

ik heb al een paar keer gereageerd op deze site,omdat alles zo herkenbaar is..

OOk ik zit met bergen antwoorden,verdriet en het (eenzaam)wil ik nog niet gebruiken ,maar wel alleen, en dat is waar ik niet mee kan omgaan, het alleen zijn,

Ik ben pas 62 was dus 60 jaar geworden, en mijn man 61 die is anderhalf jar geleden overleden, ineens pats boem ,en dan sta je daar alleen, nooit, maar dan ook nooit hebben we hier bij stil gestaan,nooit ook over gehad, ook niet toen hij K had,hij zei,,,dat red ik hoor meis. wat makkelijk te behandelen was,hij ging er niet aan dood,

Nooit besproken, wat moet er met de as, hadden we niet eens de tijd voor, de urn heb ik thuius staan en is goedzo,

Maar nu mijn vraag, mss. een vreemde vraag, maar,,,,,,,,,,,,

Ik woon in Den Bosch,waar weinig te doen is voor weduwen, om vriendschappen te sluiten iets te ondernemen, waar je ff lekker samen kunt lachen,maar ook weleens kunt huilen,, soort clubje beetje toch gezelligheid onder elkaar.om toch die zware dgn. door te kunnen komen.

Weet iemand van jullie een groep, of mss, paar maatjes onder elkaar,die samne iets kunnen onder nemen?>

Zover ik weet is er niks hier, ja uurtje schilderen p.w.of bridge.

Wie o wie.

Sorry, als deze oproep niet mag, danzal ik hem accuut verwijderen.

Alvast hartelijk bedankt, en wie weet?/

Lieve Groet Tina

• Ria

Lieve Tina,

Ook ik zit met de deze vraag, hier is ook weinig.

Ook ik kan niet met het alleen zijn omgaan.

De mensen die ik spreek zeggen, je moet zelf wat gaan ondernemen.

Zelf heb ik niet veel zin om bij een clubje voor schilderles of een bridge avondje te gaan.

Bart en ik waren eigelijk heel veel met zijn 2 tjes, je denk dan ook niet aan een tijd dat je er alleen voor staat.

Wij zaten veel in duitsland,van het ene naar het andere plekje.

Heb heel veel herinneringen op film staan, die kijk ik af en toe wel eens.

Zou het leuker vinden als ik een lieve vriendin had, om samen nog leuke dingen te doen.

Samen huilen en samen lachen.samen vacantie. maar toch ieder in zijn eigen waarde laten

.

heb jij ook op mijn oproep gereageert (hoeveel kan een mens hebben ? )

Zelf kom ik uit apeldoorn, stond van de week voor de deur van stichting k,leef,maar ben toch maar door gereden.

Iets hield mij tegen,dat is een open huis voor mensen die te maken hebben gekregen met de ziekte K.

Zelf loop ik nog bij het ziekenhuis voor de kuren.

In het ziekenhuis praat je er ook al veel over en dan ook daar nog heen te gaan en er weer over te praten, dat is denk te veel.

Ik kan jou heel goed begrijpen, ook ik blijf maar sterk voor de buiten wereld, huilen doe ik als ik alleen ben.

De emotie zitten vaak heel hoog, er is nog zoveel verdriet maar ook woede in mij.

De ene dag gaat ook beter als de andere, het alleen thuis komen breekt mij altijd weer.

Hoop maar dat de winter weer snel voorbij zal gaan.

Wens je veel sterkte en dikke knuffel van mij.

Groetjes Ria

• Tina

Lieve Ria,

Ja ik heb gereageerd op jou oproep, .

OOk over de camper, wij waren meestal in frankrijk,

Wij waren ook altijd met zijn 2tjes,wel veel kennisen hoor, die kwamen we altijd tegen op de campings,of spraken we af, en wat hoor je er nog van???????????????? niks dus,,zo gaat dat.

Denk weleens ,,,elk 2tje word ooit een eentje,voelen ze het zelf.

Duurt je kuur nog lang Ria??

Wens je ondanks alles aardige zondag,

Lieve Gr. Tina

• Ria

Lieve Tina,

Weet er alles van,vrienden zie je bijna niet meer.

Net wat je zegt,elk 2tje word ooit ook een 1 tje,

dan pas kunnen ze het gaan begrijpen wat wij nu voelen.

frankrijk stond nog op het lijstje, daar zal ik niet snel in mijn eentje naar toe gaan,

zal wel duitsland blijven, maar dat is ook groot genoeg en heel veel camper plaatsen.

MIjn kuur duurt nog 7 maanden, is om de 3 weken een kuur.

volgende week ga ik weer voor onderzoeken.

van de zomer heb ik 2 maanden geen kuur gehad, in verband met de pompfunctie van het hart.

in sept, zijn we weer gestart,om de 3 maanden krijg ik hart onderzoek.

dus word weer even spannend.

maar we gaan ervoor,al zijn er dagen dat ik het echt niet meer zie zitten.

vanaf januari al bezig 3 maanden zware chemo, 3 maanden elke week lichte chemo en herceptin.

nu krijg ik nog alleen de herceptin.gelukkig kan het allemaal in apeldoorn gedaan worden, woon nog geen 5 min. van het ziekenhuis af .

eerst gingen mijn dochters altijd mee, nu ga ik alleen.

ze hebben ook allemaal hun werk,.als er wat is dan hoef ik maar te bellen,(doe ik niet gauw hoor)

toevallig heet mijn oudste dochtert ook Tina, heeft 2 zonen.

hou je sterk en lieve groeten Ria

• Trees Kool

hoi

zag je oproep en je kan eens kijken bij De Draaikolk dat is ook een site voor weduwe en die organiseren ook dingen, zoals wandeltochten en dergelijke. Zelf ben ik er nog nooit heen geweest maar misschien weliets voor u.

Ben mijn man verloren in jan 2009. Ook na een heel kort ziekbed maar gelukkig hebben wij het meeste nog net voor het overlijden kunnen bespreken en ja de rest doe je op je eigen gevoel. Na 30 jaar huwlijk moet je daar op vertrouwen. Sterkte en groeten Trees

• Ingrid

Hallo samen

Misschien is dit wel iets voor een zoekende:JJPV.

Dat is een site met forum en al voor mensen,welke hun partner zijn verloren.

Veel liefs en groetjes Ingrid

• Hetty

Hallo Tina,

Mijn moeder is nu al weer een aantal jaren weduwe, maar mist haar man en mijn vader nog steeds.

Zij waren een leuk stel dat veel samen ondernam. Na het overlijden van mijn vader is mijn moeder

weer gaan werken en hier is ze de afgelopen jaren druk mee geweest.

Ze loopt er echter steeds vaker tegen aan dat ze iemand mist om leuke dingen mee te doen. De meeste van haar kenissen/ vrienden of familie hebben een relatie en steeds de derde wiel aan de wagen zijn is niks voor haar.

Een nieuwe relatie is iets wat ze niet wil, maar een leuke vriendschap met een vrouw van haar leeftijd om regelmatig wat af te spreken, wil ze wel graag.

Mijn moeder woont in Dussen dat is vlak bij Waalwijk. Den Bosch is dan ook goed om te doen! Het klopt inderdaad dat er in deze buurt weinig te doen is voor weduwe. Misschien kunnen jullie samen een keer iets afspreken ??

Misschien raar dat ik voor mijn moeder reageer, maar ik was op internet aan het neuzen voor haar en kwam bij toeval u oproep tegen

en heb daarom gereageerd.

Veel groeten,

Hetty

Hetty_van_dun@hotmail.com