Dag Lieve mensen die dit lezen
Mijn man werd agressief (verbaal) en omdat ik vroeger een huwelijk met geweld heb gehad (1ste huwelijk) had ik de moed om weg te gaan.
Terwijl ik nog veel om hem geef, ja nog van hem hou. Praten zat er niet meer in. Een maand later het nieuws, een hersentumor. En daarna, longkanker en beide niet meer te behandelen. Wij zijn uit elkaar, en daarom, omdat ik ging, wil hij me niet meer zien of kennen. We zijn nog steeds getrouwd, maar hij ligt in een Hospice, en ik heb gehoord dat het heel slecht gaat. Ik wil er graag heen, maar respecteer zijn wens om me niet te zien. Ik heb wel enige vrienden om te bellen als het me teveel word, maar ik heb het idee dat ik met een stukje rouw bezig ben. Ik wil weten hoe verder, waar kan ik terecht met al mijn vragen en verdriet.
Zijn familie word begeleid door de mensen van het Hospice, maar waar kan ik naarote. Ik weet het soms niet meer. Zoveel pijn en verdriet in mij. En sinds kort ook boosheid, dat ik hem niet meer en nooit meer kan zien. Dat hij me dat ontzegt. Weet iemand raad. Ik woon in Enschede, hij in Gorinchem. Er zomaar even langs gaan, dat kan niet. Al heb ik het een beetje kunnen loslaten door hem een mooie kaart te sturen: dat hij vrede in zijn hart mag vinden, denk ik toch, dat ik mezelf heb ingepraat dat ik er vrede mee heb. Er zijn groepen voor mensen die een dierbare verliezen, maar zijn er ook grooepen voor mensen als ik, die er midden in zitten? Hartelijk dank dat U dit leest, alleen dat al, het opschrijven, geeft me weer even kracht. Maar ik ben zo ontzettend moe. Scheiden is een rouwproces zegt men, maar ik heb het gevoel een dubbele rouw te moeten doormaken.
Dag, Cristy