verwerking einde relatie

• Ruud

Ik heb lang getwijfeld om dit bericht te sturen. Wat moet het verschrikkelijk moeilijk zijn om het overlijden en het verlies van een dierbare te verwerken. De persoonlijke verhalen raken mij enorm en ik vind het zo moedig van iedereen om dit te delen.

2 maanden geleden is mijn relatie verbroken.

Een relatie van acht jaar met mijn grote liefde. Ik voel me zo verdrietig, verward, eenzaam en ik mis haar zo ongelooflijk veel. Maar ik schaam me ook dat ik dit op dit forum schrijf. Dit is toch niet te vergelijken met het overlijden van je dierbare.

waar haal ik het recht vandaan zegt een stemmetje in mijn hoofd.

toch voelt het verlies voor mij zo groot en zo ondraaglijk . Ik voel zo de behoeft om dit te delen . Vanuit een radeloos moment schrijf ik dit.

Ik ben aan het overleven en er is bijna niets waar ik van kan genieten. ik doe de dingen op de automatische piloot en mijn lijf doet pijn. Veel huilbuien en mijn gedachten zijn bij haar.

weer dat stemmetje……voel je dit na 2 maanden nog steeds zo heftig. alsof ik iets niet goed doe.

Ik zou het fijn vinden om te lezen wanneer iemand dit herkent en mij wil schrijven over zijn/haar ervaringen.

Ik hoop dat ik niemand hiermee kwets. Wannneer je dierbare of iemand van wie je zielsveel houd overlijd lijkt me dat nog veel zwaarder.

ik wens iedereen sterkte en kracht in hun eigen unieke verwerkingsproces.

• BepN

Hallo Ruud,

Misschien ligt het alleen aan mij, kan zijn hoor maar ik vind dit echt heel iets anders dan iemand verliezen

door overlijden. Ik ben mijn moeder, zoon en twee kleinkinderen verloren in twee jaar tijd door overlijden.

Ik vind dus dat een verbroken relatie, hoe hard het ook misschien klinkt op een verloren liefdesite hoort of bij lieve Mona.

Ik ben na 5 jaar nog aan het overleven (2 stappen vooruit, 1 stap achteruit en andersom) en nu net in deze maand zou mijn zoon 37 jaar worden., zijn dochter zou 7 jaar zijn en mijn kleinzoon ook.

Sorry voor de mensen die zich aan mijn stukje storen, ook Ruud maar ik blijf erbij, het is anders.

Het doet pijn maar hoort niet thuis naar mijn mening.

Ik moest dit even kwijt

Groetjes, BepN

• Femke

Lieve Ruud,

Ook jij rouwt…om je verbroken relatie. Je bent haar kwijt en dat doet pijn, veel pijn.

Wanneer jij hier op dit prikbord steun kunt vinden, zou ik zeggen blijf delen! Want…delen is helen!

Wens je veel sterkte toe.

Liefs, Femke

Ps: Bep, ik vind je reactie inderdaad wat hard, helaas. Maar goed, ieder z'n mening.

• chantal

Hallo Ruud,

Ik begrijp je verdriet omwille van je verbroken relatie volkomen maar toch ben ik het met Bep eens.

Je kan dit niet vergelijken met hetgeen wij meegemaakt hebben. Een relatie dewelke verbroken is door de dood is absoluut niet te vergelijken met een relatie verbroken door een scheiding. Je hebt inderdaad ook verdriet maar indien nodig kan jij je “grote liefde” nog horen of zien. Wij hier kunnen dat nooit meer en moeten met het gemis om onze geliefde leren leven tot wanneer we zelf mogen gaan.

Ik wil je toch het allerbeste toewensen maar persoonlijk vind ik je berichtje ook niet van toepassing op deze site.

Liefs,

Chantal

• Egbert

dag Ruud,

Het verschil tussen een verbroken relatie en een overlijden van een geliefde is heel groot! Het grootste verschil is dat jouw (ex) geliefde nog leeft en je kunt ze nog zien en opzoeken (misschien ooit) en dat is wat wij ontzettend noodgedwongen moeten missen. Ik begrijp je pijn wel en die zal voorlopig wel aanhouden. Ik wens je sterkte!

• Beheer Rouwverwerkingsprikbord

Het verwerken van een afgebroken relatie is iets anders is dan het verwerken van het overlijden van je partner, kind, broer/zus, vriend/vriendin of kleinkind.

Een verbroken relatie kan ook vreselijk veel verdriet teweeg brengen maar het is anders. Onvergelijkbaar dus, net als de rouw om een partner anders is dan de rouw om een kind.

Ik kan me dus voorstellen dat er mensen zijn die moeite hebben met het bericht van Ruud op dit prikbord.

De rouwverwerking pagina's en het prikbord zijn in eerste instantie bedoeld voor “overlijdens” rouw. En toch vind ik het niet heel erg dat Ruud hier zijn bericht gepost heeft. Ik begrijp zijn pijn ook wel.

Ik krijg soms aanvragen om links op de hoofdpagina te plaatsen van sites die aandacht besteden aan het overlijden van huisdieren. Als je huisdier dood gaat is dat erg verdrietig maar ook weer niet vergelijkbaar met het overlijden van een dierbaar mens.

Wees goed voor jezelf!

Sander

• Ruud

ik wil mijn oprechte excuuses aanbieden aan iedereen die ik met mijn bericht “verwerking verbroken relatie ”" heb gekwetst. ik wist niet dat de site bedoeld is voor overlijdens rouw. ik kan me goed voorstellen dat mijn bericht veel mensen een vervelend gevoel geeft…..nogmaals mijn excuusues hiervoor.

ik ga nu proberen mijn bericht te verwijderen. Verder wens ik iedereen heel veel sterkte toe op hun moeizame weg. Ik hoop dat voor jullie allemaal een stuk(je) nieuw geluk in de toekomst is weggelegd.

Ruud.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.