vakantie zonder mam

• kaatje

Vakantie. ik heb al een dikke week vakantie.

Omdat ik al bijna 7 jaar alleen ben met mijn dochters (jongste was net twee maandjes) ging ik meestal een weekendje weg met mijn moeder. Alleen vond ik niet zo geslaagd/gezellig.

Mijn dochters vroegen of we dit jaar eens écht op vakantie gingen, met z'n drietjes,

Tja, dat was ik ze toch wel een beetje verplicht? Ik zag er als een bérg tegenop. Ben namelijk niet zo'n held.

Vorige week zijn we in de auto gestapt en gegaan. 8 dagen met z'n drietjes weg. De meiden hebben genóten!

En ik? ik heb genoten van mijn prachtige dochters en 's avonds gehuild om mijn moeder.

Ik mis haar zó verschrikkelijk!.

Ik herken zoveel in het verhaal van Anke die ook maar doorholde en dat doe ik dus ook

Gewoon doorgaan, want je krijgt haar toch niet meer terug….. Maar ik ben zó verschrikkelijk moe, op en uitgeblust.

Elke dag zet ik mijn masker op en ga ik maar weer door. álles voor mijn dochters, 40 uur werken en dan zo moe zijn dat zodra ik mijn kussen zie, ik al in slaap val zodat ik maar niet hoef na te denken.

Ik probeer deze vakantie (ik heb nog zo'n anderhalve week), zoveel mogelijk leuke dingen te doen met mijn dochters, maar het lijkt wel of ik nergens meer van kan genieten.

En vooral aan niemand laten merken dat ik me zo voel. Ik lach altijd, sta altijd voor iedereen klaar, maar intussen voel ik me zo vreselijk rot.

Ik zou ook zo graag eens niet de sterkste willen zijn, eens een arm om me heen willen voelen……….

ach ik red me wel weer, maar tjonge wat mis ik mijn lieve mam.

• Loes Koene

Lieve Kaatje,

Gefeliciteerd! Je hebt het gedaan!! helemaal in je eentje!!

weer een stapje vooruit.

zoals ik lees heb je al het een en ander achter de rug.

en je veerde weer op,je ging door,je deed het alleen!

Natuurlijk is het fijn om een arm om je heen te krijgen en te horen:Zo doe je het goed!

Als ik in een dip zat zei mijn moedertje altijd: Schat, ga voor de spiegel staan en sla je armen om jezelf heen.

Want jij bent bijzonder!!

Weet je Kaatje,we moeten het alleen doen,maar misschien komt er een dag dat er een speciaal iemand in je leven komt.

Tot die tijd,zul jezelf iets moeten maken van het leven.

Je bent denk ik nu aan het afkikken van je werk.

Je hebt nu vacantie,die is ook bedoeld om uit te rusten.

Dus laat het toe als je moe bent,ga eens een dag niet poetsen,maar gewoon een boek lezen,of uitslapen.

Praat erover met je dochters.

Zeg: mamma heeft morgen een vrije dag!

Ze vinden het vast niet erg,immers mamma is toch wel bij hun.

over 1 1/2 week zit je weer in molen,dus rust lekker uit.je hebt het verdiend!

Liefs en sterkte van

Loes

• anke

Kaatje , kom hier zijn die twee armen om je heen.

Pas goed op jezelf , je bent het waard .

x ank

• kaatje

lieve Loes en Anke, wat ben ik weer blij met jullie reactie's,

soms twijfel ik zo aan mezelf of ik t allemaal wel goed doe en dan is de warmte die ik van jullie krijg zó ontzettend fijn!

Ja ik heb inderdaad heel veel meegemaakt in mijn 40 jarige leventje, maar ik probeer toch altijd positief te blijven.

De constante factor in mijn leven was áltijd mijn lieve moeder. Zij was er altijd, wat er ook aan de hand was.

Als ik maar half zo'n goede moeder voor mijn meisjes kan zijn als zij voor mij was, dan heb ik t allemaal toch nog goed gedaan

veel liefs, Kaatje