rampzalig

• egbert

hr]

vandaag is 3 weken geleden mijn vrouw aan kanker overleden - wat voelt dat verschrikkelijk - lijkt met de dag wel erger te worden zeker als je nadenkt dat ze er nooir meer is.

• mieke

beste egbert

ik wens jou heel veel sterkte ,ook ik weet wat het is ben nu 11maanden alleen

het is moeilijk om je maatje te moeten missen en als je gaat na denken wordt dit nog zwaarder

ik leef maar van naar dag na dag de ene keer gaat het beter dan de andere af en toe heb ik betere momenten en dan overvalt het verdriet je weer het heeft tijd nodig

ik heb veel boeken gelezen over hoe nu verder ,het voelt als een open wond die maar niet wil helen

ooit wordt het een lidteken zeg men ?maar het is net of het gisteren is gebeurd

ik heb een foto van mij man op (de doden zijn niet stil geplaats) van de NCRV daar kun je een stukje schrijven een kaarsje

branden dit help mij om het een plekje te geven ,wij waren op vakantie toen mij man ziek werdt hij is nooit meer thuis gekomen ,en nu het weer vakantie tijd wordt is het voor mij weer moeilijk

en als ik langs de dicussie lijst kijkt weet ik dat ik niet de enigste ben in mij verdriet

je kunt zo elkaar toch steunen ,ik weet het doet pijn en je hebt veel verdriet en je moet door een diep dal

vergeten doen wij ze nooit ,maar ik merk dat na de dood toch meer is ,lijfelijk zijn ze er niet meer maar ik mag gelukkig merken dat zijn energie om mij heen hangt,sommige geloven daar niet in maar wat ik merk weet ik het zeker

put hier kracht uit wie weet mag jij ook iets merken ,liefde gaat verder dan de dood

een warme groet

• egbert

dank je Mieke voor je spontane reactie. ook ik heb een in memoriam bij “” de doden zijn niet stil" gemaakt met foto en heel veel kaarsjes. Van de week zat ik hier wat berichten te lezen en iemand sprak daarover, misschien was jij dat wel.

je komt zoveel dingen en dingetjes en herinneringen tegen die zo mooi waren en daardoor nu zoveel pijn doen als je eraan terugdenkt - hopeloos.

groet Egbert

• mieke

bedankt Egbert ,ik vindt het fijn dat ik een reactie terug gekregen heb ,en dat jij ook een in memoriam heb geplaats

die tip heb ik meerdere mensen gegeven om dat ik merk dat ik er zelfs veel in kwijt kan even dat kaarsje branden even vertellen hoe de dag was

ook schrijf ik in mij word document daar hou ik een dag boek bij voor moeilijke momenten daar kan ik alles in kwijt .

van je af schrijven help bij verdriet ,want ik merk al schrijf ik honderd keer wat ik heb mee gemaakt ik kan het kwijt en er is niemand die dan zegt ja maar je heb dat al zo vaak verteld ,ook ik heb van alles gezocht op de computer omdat ik niet wist hoe ik het een plaatsje moet geven in mij leven ,ben volgende maand een jaar verder kan het nog haast niet geloven samen opvakantie gaan en alleen thuis komen als ik terug kijkt een heel zwaar jaar

ik hoop dat jij ook de kracht krijgt en de steun van lieve mensen om je heen ,3weken is nog zo kort

en ik merk nu al de mensen die het zelfde mee hebben gemaakt begrijpen je beter

iemand die al 17jaar weduwe is begreep mij verdriet beter die zei ook het is nog zo kort het heeft tijd nodig en dat merk ik nu ook ze zei ook laat het verdriet er maar gewoon uit komen dat help de pijn te verzachten

het komt allemaal op je pad maar je komt er door heen ,er over heen niet want dan worden ze vergeten en vergeten doen wij ze nooit

vr gr mieke