Herkennen jullie dit?

• luna2009

Ik heb sinds 2 1/2 jaar geen ouders meer,mijn vader is allang geleden overleden en mn moeder begin 2007.

Ben begin 50 dus op een leeftijd dat het min of meer “normaal” is dat je dan geen ouders meer hebt.

Wat mij regelmatig opvalt is het volgende;Als ik op straat loop of in de stad of in de supermarkt waar mn moeder ook vaak kwam dat ik in de verte een vrouw zie lopen en denk He daar loopt mn moeder en net op het moment dat ik haar wil roepen realiseer ik mij dat dit dus niet mogelijk is want zij is er niet meer.Alleen de vrouw die ik dan zag leek vanaf een afstand of van achteren op haar van dichtbij beslist niet.Ook als er een auto hier over de weg toeterend voorbij komt heb ik dat want mn moeder toeterde altijd als zij bij mij voorbij kwam.En denk ook altijd als ik dat hoor he dat was mam om daarna gelijk te denken dat dat niet kan.Dus mijn vraag is herkennen jullie dit?Verder wil ik iedereen veel sterkte wensen met het verlies van zijn/haar dierbare.

Luna

• Marjada

Hallo,

Ik vind het niet zo gek. Mijn vader is vorig jaar overleden en af en toe denk ik ook dat ik hem in de verte op straat zie lopen. Dezelfde soort kleding, hetzelfde loopje.

Toen mijn grootouders een aantal jaren geleden overleden zijn heb ik dat ook gehad, en nu nog zie ik mijn oma (kan natuurlijk niet) nog wel eens lopen. Dichterbij gekomen blijkt de mevrouw totaal geen gelijkenis te hebben met mijn oma.

Marjada

• Da-Is

Ik kom mijn mamsje ook heel vaak tegen en net zoals jij al zegt van veraf is het haar maar dan dichterbij dus totaal niet.

• suus

Helaas heel erg herkenbaar.

Toen mijn moeder net was overleden, nu ruim 17 jaar geleden, zag ik haar echt overal. Tot ik dichterbij kwam. Het stomme is dat ze wel eenzelfde soort jas droegen maar van dichtbij totaal niet op m'n moeder leken.

Ook met m'n jongste broertje had ik dat, nu nog steeds zelfs na bijna 9 jaar. In de auto, op de fiets, in het bos en zelfs thuis, als ik de tuin in kijk naar de poort zie ik zijn blonde haar boven de deur uit komen.

Het is niet raar, het is een stille wens………..