hallo Toya,wat erg voor jou al zo jong je moeder moeten verliesen
ik was zelfs 23jaar toen mij moeder plotseling dood ging ,maar ik was al jong getrouwd en een zoontje die moest toen nog twee
worden maar toch heb ik het ook heel moeikijk gehad ,ik voelde mij ook jaren rot maar ik moest door voor mij gezinnetje
maar als jij het nu nog steeds zo moelijk heb moet jij toch hulp gaan zoeken bij je huis arts ,praten is het beste om het een plekje je geven ,maar ik heb toen ook gemerkt dat ik het toch zelfs moest doen om het een plekje te geven ,mij jongste zusje was toen 14 jaar ook jou leeftijd van toen ,heb jij ook broerjes of zusjes .10maanden geleden ben ik onverwacht weduwe geworden en ik merk nu ook dat praten echt help en van je af schrijven ,schrijf een brief naar je moeder en vertel haar hoe je voel en dat je haar mis en ook wat er in je om gaat ik merk dat er meer na de dood is ze weten wat hier gebeurd ze zijn niet meer lijfelijk aanwezig maar in jou hart draag je ze altijd mee
ook heb ik de foto van mij man op de (doden zijn niet stil )van de NCRV geplaats ,je kunt een kaarje laten branden maar ook een stukje schrijven naar jou moeder
dat doe ik ook als ik het moeilijk heb.ik hoop dat jij ook de kracht krijg om het een plekje te kunnen geven
ik denk het is net een open wond en die doet pijn maar je moet zo denken het word een lidteken en die draag jij je hele leven mee maar dan als een mooie herinnering aan jou moeder
lieve Toya zoek hulp ga er mee aan de slag en geef het een plaatsje ik hoop dat jij leuk werk heb dadelijk en leuke mensen om jou heen krijg
ik ben nu oma van een meisje van 4jaar en 4maanden geleden een klein zoon er bij gekregen en ik zeg altijd kom hier even met jullie knuffelen ,dus voor jou ook een dikke knuffel en probeer weer te genieten van het leven ik probeer dat ook hoe moeilijk het ook is achter de donkere wolken schijnt ook voor ons weer de zon en zeker ook voor jouw
warme groet
Mieke