mijn man ,martin is onlangs overleden aan de gevolgen van alvleesklierkanker …'n operatie ,de geplande zogenoemde wipple-operatie kon helaas niet volledig worden uitgevoerd omdat 't staartje van de nog heel kleine tumor,zich om de aorta gewikkeld had ,na deze constatering is de operatie afgebroken met de mededeling dat mijn man en de vader van onze jonge (26 en 21 jaar)dochters niet meer beter zou worden ..
dat was 23 augustus 2007.. de pijn t verdriet was vreselijk we wisten dat we uit elkaar gerukt werden ..alleen nog niet wanneer…..mijn man was toen 58 jaar … in genk (belgie) kreeg hij nog behandelingen met chemo die hebben hem nog ‘n jaar bij ons gehouden .. ’n jaar vol zorgen spanning en natuurlijk ook hoop ,hoop op misschien nog wat meer tyd. hoop op …ja waarop….
ik heb alles voor hem gedaan ,wat mogelijk was, om 't nog fijn voor hem en voor ons samen te laten zijn ….. de laatste drie maanden ging zijn conditie steeds verder achteruit chemo keerde zich nu volledig tegen alles wat nog goed was zo leek t .angst en realiteit wisselden zich af hoop ,vrees …hoop, vrees.
6december 2008 overleed mijn man ,net 60 jaar …in genk waar hij met veel zorg en liefde behandeld werd .. zijn overlijden was rustig .. god zij dank
alles was dus ‘"goed’' afgesloten maar nu n dik half jaar na zijn overlijden kreeg ik de klap ,wat voel ik wie ben ik ..alles was voor mijn man ,met liefde gedaan . maar nu komt mijn ik om de hoek kijken ..lichamelijke klachten ,paniekaanvallen uitputting ,geven aan dat ik toe moet gaan geven aan de rouw ,de pijn .en dat ik moet luisteren naar mijn lichaam …geloof me dat is moeilijker,dan je denkt want dat heb ik te lang niet gedaan,al weet ik dat 't moet en dat ik ook verder wil … voor mijn kinderen ,familie en lieve echte vrienden.. rouw is rauw