Moederdag zonder die ene..........

• .Moeder

Moederdag zonder die ene……….

uren,dagen,maanden of jaren in mijn hart

in mijn diepste gedachten.

Vreselijke flitsen

lachende beelden

door elkaar verward

alsof we je opnieuw

verwachten.

moederdag

het alles en het niets

van mijn denken.

Want juist die dag

blijft mij diepe

verwarring schenken.

Maar o zo dubbel

lieve schat

het houdt mij

op de been

vecht me kapot

zoek en krijg steun

vrienden, tranen

bloemen en gezin

Maar jij lieve schat

sleept mij ook

dit jaar weer

door moederdag heen

• sleepy

Beste moeder;

De pijn , de strijd, het gemis wat je op een dag ,die zo mooi en fijn zou moeten zijn , kan voelen is te lezen in wat .en hoe jij het hebt geschreven.

Ik hoop dat je , ondanks een hele grote lege plaats , je toch op en top moeder hebt gevoeld met de kind(eren ) die jou zijn geschonken, en zodoende mede dankzij de kracht van die diegene die jij zo moest missen, kan terugzien op een moederdag met een dierbare herinnering.

Want ook al zijn ze niet meer bij ons………….., ja ze slepen ons er soms wel doorheen.

Mooi hé…….

een bemoedigende groet van mij;

Sleepy

• kaatje

tja moederdag…… de tweede alweer zonder mijn allerliefste moeder.

tjonge wat doet dat zeer. Mijn twee prachtige meisjes waren al dágen vol van moederdag.

spannend, ze hadden geheimpjes voor mama, t kadootje niet verklappen…… lief.

tot een paar avonden voor zondag, mijn jongste schat klom bij mij in bed. ze is zes jaar.

'mama, heb je zin in moederdag?“ 'ja hoor schat”, “maar mama, jij hebt geen mama meer he?”“ ”nee. liefje, dat is zo"

“ben je verdrietig mama?” “ja schat, mama is verdrietig, ik mis je oma heel erg”. “mama, dat snap ik best hoor, maar ze is ál die tijd heus wel bij je hoor, ze woont toch heel diep in je hart?”!!!

Wat een bijzonder meiske heb ik toch!! zó wijs met haar zes jaartjes.

wat een gigantisch rijk gevoel dat ik zelf mama mag zijn van twee dochters!

Moederdag…… we zijn met z'n drietjes naar het kerkhof geweest. Mijn oudste tegen mijn jongste: “kom, we laten mama even alleen met oma”!!

Wat een verdriet dat mijn moeder al 18 maanden niet meer bij me mag zijn, maar wat ben ik gelukkig dat ik mama ben van twee geweldige dochtertjes.

Wij met z'n drietjes redden het wel. We delen de pijn en het verdriet, maar maken er met z'n drietjes ook weer een feestje van.

Mam, kon ik je nog maar één keertje even knuffelen en zeggen hoe verschrikkelijk veel ik van je hou………