Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar mensen die (ongeveer) hetzelfde als mij hebben mee gemaakt.
Ik ben nu 26 jaar en sinds begin februari woon ik in mijn eigen appartement, ik woon er alleen en het is de eerste keer dat ik het huis uit ben gegaan.
Ik heb nog een broer van 28 en die woont al enkele jaren in zijn eigen huis.
Op 28 december 2004 heeft mijn moeder een zwaar ongeluk gehad, ze is aangereden toen ze met de fiets de weg wilde oversteken. Ze is meteen in coma geraakt en niet meer bij kennis geweest. Ze had een hersenbeschadiging, heel veel botbreuken en inwendig letsel. Iedere dag zaten we in het ziekenhuis en hoopten op een wonder. Op 31 december besloten we toch naar vrienden te gaan om daar oud en nieuw te “vieren”. We werden tegen 23 uur gebeld dat het erg slecht ging en dat ze op een ander bed gelegd ging worden, ze zouden ons terug bellen zodra ze was overgeplaatst. De telefoon ging om een paar minuten over 12, met de vraag of we naar het ziekenhuis wilden komen. In het ziekenhuis aangekomen moesten we iedereen bellen die nog afscheid wilde nemen want ze zou de ochtend niet halen. Toen alle familie er was ging het toch weer wat beter. Vanaf dat moment heeft de familie om de beurt gewaakt bij mijn moeder zodat wij ook wat lucht zouden krijgen.
Na twee zware weken is op 13 januari besloten dat er geen hoop was dat ze nog bij zou komen. We moesten iedereen gaan bellen zodat iedereen nog afscheid kon nemen. Mijn broer moesten we bellen en die moest nog zo’n 150 km rijden. Ik had aangegeven dat mijn moeder een donorcodicil had en de hele molen werd in werking gezet. Uiteindelijk is ze op 14 januari overleden nadat de artsen de apparatuur stop hadden gezet. We mochten even bij haar zijn, maar dan moest ze snel naar de OK ivm met het doneren van haar organen.
Ik zou in 2005 het huis uit gaan maar kon dit niet opbrengen. Ook wilde ik mijn vader niet alleen achter laten in het huis waar we eerst met z’n vieren hebben gewoond. Eind 2008 heb ik de stap toch genomen en na flink wat geklust te hebben heb ik nu een mooi appartement, waar ik erg trots op ben.
Ik heb eigenlijk geen echte vrienden, ik heb het erg naar mijn zin op mijn werk in de kinderopvang, ik werk daar fulltime. Met mijn collega’s ga ik af en toe een avondje weg.
Met mijn vader ga ik geregeld wandelen en ik heb geregeld contact met mijn tante. Ook eten mijn vader en ik gemiddeld zo’n 2 keer per week bij elkaar
Ik voel toch eenzaam en weet af en toe niet goed wat ik met mezelf aanmoet. Ik kan met mijn vader en tante niet echt praten over alles wat er is gebeurd en ik vind het een moeilijke stap om naar de huisarts te gaan en daar aan te kloppen voor hulp.
Ik zou graag met iemand willen praten die dit ook heeft meegemaakt en hoe hij of zij daar mee om is gegaan.
Groetjes
Woeper