Hoi Pauline
Bedankt voor je reageren.
Weet je eigenlijk leer je me iets nieuws en dat is het beeld achter de clown.
Eigenlijk zit er toch wel iets heel moois achter en eerlijk gezegd heb ik het nooit zo bekeken.
“Voor mij staan clowns o.a. synoniem voor emoties en het uiten van gevoelens. Via mijn clown wil ik mensen in contact brengen met hun emoties en dat is voor iedereen weer anders en heel persoonlijk. ”
Ik kan lachen om een de capriolen van een clown , kan ik er ook om huilen vroeg ik me direct daarna af?
Gelukkig heb ik met de tranen vaak niet zo moeite , ik loop regelmatig over , mag daar uit concluderen dat ik zelf wel redelijk bij mjn emoties kom, echter toen ik beide ouders verloor binnen kort tijd , was dat anders.
Toen werd het durven voelen wel van ander aard.
Ik heb de ervaring niet , of de clown in staat zou zijn wel die emoties bij mij los zou kunnen maken.
Wel toen mijn zoontje voor wat langere tijd in het ziekenhuis werd opgenomen , gelukkig al een hele poos geleden , maar voor een ouder is die ervaring die blijft.
Ik zie het nog zo goed , anderhalf jaar , in dat grote bedje , aan de infusen , en zo dapper, wij kregen toen ook bezoek van de clinic clown en er verscheen een grote lach op zijn gezicht. Dat raakte . Ja ik kan dus ook huilen om een clown.
De rouwclown , ik weet het niet , het roept bij mij enige weerstand op en dat komt gewoon omdat ik niet bekend met dit fenomeen in opkomst neem ik aan.
Dood is voor mij automatisch gekoppeld aan verdriet en ik denk dat ik niet wacht op iemand die mij op zo n moment komt opvrolijken . Zou ook best benieuwd zijn na ervaringen van nabestaanden. Het komt zo niet gepast over . Mijn persoonlijke mening hoor.
Gisteren was ik even naar het graf van mijn ouders.
Iedere keer verbaas ik me over de pracht van deze begraafplaats.
De bomen , de vogels en dat met een lentezonnetje , soms zoek ik dan even een bankje op , volop in het zonnetje en dan ga ik alleen maar stil zijn.
Luisteren naar de vogels om me heen.
Soms passeer je de stoet die hun dierbare op dat moment naar de laatste rustplaats dragen . Roept mij per direct dan terug naar dat gevoel van dat moment.
Heftig maar ook een mooie afsluiting.
Gisteren ook , een kleine stoet , met twee mensen helemaal kapot van verdriet , ze waren op weg hun kindje te begraven . Rouwclown nee , ik denk het niet zegt mijn gevoel , juist als ik geconfronteerd wordt met zo iets heftigs in je leven.
En weet je gisteren ben ik toch maar even gaan zitten op dat bankje , geen vrije gedachten , maar mijn gedachten vlogen uit naar die ouders die daar hun kindje gingen begraven.
Oneerlijk , ik vind dat zo oneerlijk.
Dank je wel lieve Pauline voor je reacties om meningeen schrijven.
groetjes van Anke