Hoi Liza.
Je neemt duitdelijk geen blad voor je mond , maar ik kan er wel waarderen dat je je schrijven bijstelt.
Ik denk ook wel dat ik je gevoel erachter kan begrijpen.
Toen ik het bericht las , dacht ik wat vind ik hier nu van.
Hoort dit hier wel thuis.
Ik heb even laten bezinken en zie , daar was de eerste reactie.
Oei dacht ik , dat is wel erg ongenuanceerd.
Waar sta ik?
Hier kwam ik op uit.
Ik vind het een gave dat er mensen zijn , die in staat zijn een dergelijke situatie uit diverse invalshoeken te belichten. Immers een mens zit zo vol oordelen en waar zouden we zijn zonder die oordelen.
Hoe je het ook wendt of keert , in deze situatie is de liefde wederzijds beantwoordt , voor mijn gevoel in een niet wenselijke situatie.
In andermans ogen zijn zij misschien niets van elkaar , maar voor elkaar hebben zij dus wel degelijk wat voor elkaar betekend , in die niet wenselijke situatie.
Dat betekent voor mij dat er wel degelijk een band bestaat , misschien een leven in grote onbekenheid misschien ook niet.
Dat maakt het verdriet , van de schaduwweduwe voor mij wel tastbaar.
Ga eens na voor je gevoel , als je moederziel alleen blijft op een eilandje en je zit daar met het verdriet om het gemis van een dierbare , met al die gevoelens die daar bij horen. Dat zijn er heel wat dat weten we hier allemaal uit ervaring.
Toch?
Ik weet alleen niet of het woord recht op zijn plaats is, die kant vind ik moeilijk te belichten , ik denk namelijk dat ik zelf niet de moed zou hebben gehad , misschien wel brutaliteit om dat “recht” op te eisen.
Het verdriet is er , ook voor die schaduwweduwe.
Ach straks even naar de bibliotheek , het heeft wel mijn belangstelling gewekt om eens te gaan kijken of er mooie boeken zijn die deze schaduwzijde en de daaruit voort gekomen rouw te belichten.
Hoe anders zal hun rouw verlopen?
Meid , weet je als je van lezen houdt , dan zou je dit boek eens moeten proberen te lezen. Ongewone gesprekken met God van Walsh . De titel is misschien wel niet zo aantrekkelijk en het is geen boek dat je in een dag leest.
Het is een boek dat zorgt dat je jezelf durft te spiegelen.
In sommige dingen krijg je een ander inzicht.
groetjes van Anke