Gedicht: hoe ik mijn voel en zie.

• Piet Langstraat

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met de rouwverwerking van mijn vrouw Annelies die veel te vroeg is overleden( 43) april 2006, na een opname van 9 maanden IC, waar ik 2 keer per dag heen ging. hoe moeten we verder ?,mag ik gelukkig zijn ? en vele andere vragen spoken al een tijdje door mijn hoofd heen jo, jammergenoeg kon ik er zelf niet meer uitkomen , verdriet, gemis van haar aanwezigheid , haar liefde,gewoon alles, omdat ik alles opgekropt heb en er niet over durfde te praten( buiten wereld is keihard jo, de bekende uitspraken he ) heb ik echte hulp gezocht mede via mijn psycholoog en de EMDR sessies komen er heel veel herrineringen naar boven die ik nog niet verwerkt heb , en geen plekje heb gegeven diverse trauma's he , ( 9 maanden automatische piloot he , 19 operatie meegemaakt,diverse noodoproepenm en dat soort dingen ). Ik geef jullie allemaal het advies praat of schrijf er over, de situatie waar ik nu in zit wens ik niemand toe.

Iedereen ziet mij als een man

met een kleine mond.

Maar in mijn hart en geest,

zit een grote wond.

Er is zoveel,

bij mij stuk gemaakt.

Zoveel mensen,

die mijn hart en geest hebben geraakt.

Ik wil het niemand laten merken,

ik wil alles zelf verwerken.

Ik ben er zelf voor aan het vechten,

voor een leefbaar leven.

Ik vraag je maar 1 ding,

gun mij rust voor heel even!

Zodat ik er weer voor kan gaan,

en de pijn in mijn hart en geest kan verslaan!

Groetjes en veel liefs Piet

• MB

Hallo Piet,

Ik lees net je oudere berichten terug en ik zou graag wat dingen aan je willen vragen, mbt ptss en emdr.

Afgelopen oktober is mijn allerliefste mama overleden.

De laatste maanden waren heel heftig, het is heel snel gegaan. De laatste weken in het ziekenhuis ven ik ook zo veel mogelijk bij haar geweest, het liefst wilde ik dag en nacht blijven.

Nu is het vreemde dat ik het niet goed terug kan halen. Sommige dingen weet ik wel (kleine flarden), maar ok kan bijna niks meer terug halen/goed herinneren/voor me zien.

Ik maak me hier bedt wel zorgen over, omdat ik er daardoor heeel erg moeite mee heb om te begrijpen wat er allemaal is gebeurd. Als ik op het internet zoek krijg ok het idee dat ik het verdrongen heb en ik herken me het meest in ptss.

Had jij hier ook last van? Dat je dingen niet meer kunt terughalen (ook geel belangrijke dagen enzo), het lijkt alsof ik het zelf niet mee heb gemaakt.

De psycholoog stelde voor om nu ook emdr te proberen, wat ik ook wel wil doen, alles dat er maar kets terug komt van herinneringen.

Heeft het bij joh goed geholpen? En herken je je in mijn verhaal?

Ik vind het toch wel een beetje eng hoor.

Hopelijk hoor ik iets van je en ik hoop dat het met jou wat beter gaat.

Hartelijke groeten, MB

• Nanneke

weg

• anke1967

mooi piet …anke