Hallo, Sandra (en anderen),
ik lees al enige tijd dit prikbord (sinds de dood van mijn vader, nu 5 maanden geleden) en vraag me af: is dit niet vaak het meest aangrijpende: de laatste seconden, minuten, uren of dagen, misschien zelfs weken of maanden, van degenen die we zo lief hadden? Dat we willen weten hoe zij dat ervaren hebben en - als je daar geen antwoord op hebt kunnen krijgen - je dat nog heel lang blijft achtervolgen? Je blijft vragen houden en dat terwijl je weet dat je er nooit een antwoord op zal krijgen … Ik krijg de indruk dat dat het meest onverkwikkelijke is waar mensen mee te maken krijgen als een dergelijk iemand van je heen is gegaan.
Met andere woorden: kan jij berusten in de vragen die er bij jou zijn blijven bestaan, ondanks het feit dat je weet dat je er nooit antwoord op zal krijgen?
Ik vind dat het moeilijkste wat er is. Ook ben ik benieuwd of jij het gevoel hebt dat verschillende stadia bent doorgegaan. Je schrijft dat het voor jou twee jaar geleden is (ik ben nog maar vijf maanden onderweg en voel nu al verschillende stadia, die ik doorga (heel verwarrend)).
Ik ben benieuwd naar hoe anderen dat ervaren.
Sterkte en groet,
Bianca