wie geeft me een schop onder m'n.....?

• kaatje

bleeeehh wat voel ik me kl… En waarom?

We zitten midden in een feestmaand met allemaal tradities ed, maar ik heb er totaal geen zin in!!

ik heb nog niet eens een kerstboom staan, tot groot verdriet van mijn twee schatjes (dochtertjes).

Waarom kan ik me toch niet dwingen om die rotboom neer te zetten?

Ik werk en ik slaap, dat is eigenlijk t enige wat ik doe op t moment.

werk 40 uur en daarnaast ben ik met mijn dochters en verder niets meer.

ben moe, down en verdrietig.

nog twee dagen werken (maandag en dinsdag) en dan heb ik vakantie.

bleeh, twaalf dagen vrij. twaalf dagen tijd om na te denken en stil te staan bij de reden waarom ik me zo vreselijk dowm voel.

als ik mijn dochtertjes niet had kroop ik in bed en bleef daar totdat t weer januari was.

mama ik mis je zó vreselijk!!

• Noname

Kaatje,

Als ik het goed heb is het ongeveer 14 maanden geleden dat je moeder waar je zo een sterke band mee had is overleden.

Het is morgen tijd om een kerstboom te gaan kopen. En voor jezelf bij een goede boekhandel het boek Derk Das blijft altijd bij ons van Susan Varley.

Zorg vooral dat je dat prentenboek te pakken krijgt, google op kinderboekwinkels in jouw buurt en vraag ze telefonisch op ze Derk Das hebben.

Koop het prentenboek.

Als je het prentenboek onder je opgetuigde kerstboom hebt gelezen, droog je je tranen, maak je warme chocomelk en lees je het boek aan je dochters voor. Daarna praat je erover en zoek je samen overeenkomsten uit het boek.

Zorg dat je dochters net zo'n band met jou krijgen als jij met je moeder heb. Dat ben je verplicht aan je moeder, aan jezelf en last but not least aan je meiden.

Actie!

Ik weet dat je het kan, sterkte!

Heb een fijne kerst met duizenden mooie herinneringen!

• anke

Lieve meid,

Het is moeilijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Koppie op ! Derk Das is heel mooi , een extra kaarsje voor je dierbare mams.

Een hele dikke warme knuf.

anke

• Suus

Hoi lieve Kaatje,

Ik denk dat als je, ondanks de frisse weerstand, die boom opgezet hebt met je meiden en een mooie herinnering met hun bouwde, je apetrots op jezelf zal zijn! Dat is ook wat je moeder wilde, denk je niet? Mooie herinneringen maken voor later en genieten van het moment….

Het gaat je lukken en als er dan tranen komen dan zijn dat positieve tranen!

Go Girl,

liefs,

Susan

• Loes Koene

Lieve Kaatje,

40 uur werken ,2 dochters opvoeden en dan nog een kerstboom in huis halen?

Laat staan al je boodschappen!

een normaal mens moet er al niet aan denken!!

Maar Lieverd,haal die boom in huis (ook al is hij maar klein of kunst)

tuig hem op,samen met je kinderen,je zult zien wat ze een pret hebben!!

laat zij alle ballen erin hangen en geniet!!

Dit word voor jou de mooiste boom van je leven.

je hebt straks even vakantie,tijd om uit te rusten,probeer ervan te genieten,maak je huis gezellig,niet alleen voor je dochters maar ook voor jezelf.

En mopper maar als je straks die boom weer moet opruimen!!

Desnoods laat je hem staan tot aan de zomer ,als je geen tijd hebt???

Kerst,Oudjaar,het word ons opgelegd.

Maar straks is het weer voorjaar,dan ziet alles er weer anders uit!

Dus kom op meid,jij kan het!!!!!!!!!!!

Liefs van Loes

• kaatje

Bedankt voor jullie lieve berichtjes.

Ik kan jullie vertellen dat ik vanmiddag de kerstboom heb opgezet met mijn twee superkanjers. Wat ben ik trots op ze en wat hebben we het goed met z'n drietjes.

Nu zit ik alleen onder de boom omdat de meisjes bij mijn vader logeren.

Ze hebben al vakantie en ik moet nog twee dagen werken.

Ik zal zeker proberen er een fijne vakantie van te maken voor mijn dochters.

Donderdag mag mijn oudste Maria zijn in het kerstspel in de kerk. Wat zal ik met kippevel zitten en met tranen in mijn ogen. Mijn moeder had het zo graag gezien.

Maar toen mijn vader hoorde dat mijn dochters ook nog met z'n tweetjes een lied gaan zingen in de kerk wilde ook hij aanwezig zijn om zijn kleindochters te horen.

(hij is helemaal niet gelovig!!).

Lieve allemaal, bedankt voor die schop onder m'n …. Ik zal proberen weer zo goed mogelijk door te gaan. Het gaat me ook lukken, maar de leegte die mijn moeder heeft achter gelaten is op dit moment nog erg groot.

liefs, Kaatje

• Sonja

Hoi Kaatje,

Ik snap zo goed wat je bedoeld, met de leegte van je moeder.

Ik vind het heel goed van je dat je de boom toch hebt gezet.

Ik heb hem ook gezet. Ik twijfelde ook om hem te zetten, ik ben blij dat ik het gedaan heb, het geeft toch wat gezelligheid in huis.

Het is voor mij de eerste kerst zonder mijn moeder, en dat voelt zo naar. Maar we moeten er doorheen. Het liefst zou ik nu in slaap vallen en 2 januari weer wakker worden. Maar dat gaat niet helaas.

Veel sterkte de komende dagen, dat zal iedereen nodig hebben!

Liefs Sonja

• Ingrid

Hoi allemaal

Dat gevoel van willen slapen tot januari ken ik ook heel goed,Mijn liefie is in september overleden.Dus ook de eerste kerst zonder hem.

Voor ons was deze tijd van het jaar altijd heel leuk,want we zijn ook noch alle twee jarig in december.Dus volop feest.Daar komt bij,mijn Jan hield heel erg van kerstshoppen.Hij vond dat altijd heel gezellig,samen de stad in en maar leuke verrassingen voor onze kinderen kopen.Dit is nu ook voorbij.Er is zoveel voorbij.Nu was het zo,wanneer andere mensen cadeaus gingen uitzoeken,zat ik bij de steenmetz om een grafmonument voor mijn liefie uittezoeken.Dat is pas krom.Hij was pas 55!!!Dan hoor je nog niet dood te zijn!!!!

I ben er zo kapot van,dat ik eigentlijk het liefst bij hem wil zijn.Wij hielden zoveel van elkaar en dat al 34 jaar.Hoe moet dit nou verder?Ik weet het niet.Maar ik ben wel blij,dat we zo vele jaren veel geluk samen hebben beleefd.

Ik blijf voor altijd van hem houden.

Veel liefs Ingrid

• Marjada

Ook ik begrijp het zo goed. Deze keer de eerste kerst zonder mijn vader, die echt mijn maatje was. Ik ben enig kind dus al vanaf baby had ik hem bijna voor mezelf.

Op 2 januari 2009 is het 7 maanden geleden dat hij overleed en ik ben nog steeds intens verdrietig. Ook ik heb eigenlijk nergens zin in, Kerst? Oud en Nieuw? ik moet er niet aan denken, maar ja, ik heb ook nog een gezin en een moeder die ook verdriet hebben, dus toch de kerstboom maar neergezet en het verdriet deze tijd maar zoveel mogelijk onderdrukken in gezelschap. Huilen doe ik wel alleen en veel ook. Ik wist niet dat er zoveel verdriet in me zat. Ik heb me nog nooit zo gevoeld en eigenlijk hoop ik dat het beter wordt, maar tot nu toe gaat het met vlagen op en neer. Ik hou mezelf op de been met sporten en ontspanningsmassages en probeer thuis de gang erin te houden maar dat valt absoluut niet mee. Toch moeten we allemaal verder.

Ik ben blij dat er nog meer mensen zijn met dezelfde gevoelens.

Marjada

• Sander

Ik vind “Derk Das blijft altijd bij ons”

een aanrader, iemand het boek gelezen?