World Wide Candle Light.

• Bep

Zondag 14 december is het weer World Wide Candle Light.

Met World Wide Candle Light herdenken we alle overleden kinderen, broers of zussen.

Om 19.00 uur steek je een kaarsje aan voor je raam.

Dit gebeurt over de hele wereld.

Omdat er verschillende tijdzones zijn, en iedereen op zijn eigen 19.00 uur zijn kaarsje aansteekt, gaat er gedurende 24 uur een slinger van lichtjes over de hele wereld.

Wie doet er mee?

• gerda

lieve Bep, ik had dit bericht ook willen sturen! Natuurlijk..Ik heb het ook doorgegeven aan Lieve Engeltjes. Nog wat extra informatie:

Ter herdenking van alle kinderen die de wereld verloren heeft, wordt er ieder jaar op de tweede zondag van december een nationale herdenkingsdag voor overleden kinderen gehouden.

Dit jaar is dat op 14 december.

Op deze dag wordt om 19.00 uur een kaarsje aangestoken door diegene dat dat willen of door diegene die een kind hebben verloren. Dit kaarsje brandt ter ere van alle kinderen die gestorven zijn.

Door dit te doen in de verschillende tijdzones, gaat er in 24 uur een golf van licht door de wereld.

In Nederland is WWCL nog vrij onbekend, maar wordt toch steeds bekender.

De gedachte achter World Wide Candle Lighting (Wereldwijd Kaarsen Branden ) is om in de donkere dagen voor Kerstmis, waarin zoveel kaarsen ontstoken worden voor gezelligheid en sfeer, ook een kaars te ontsteken voor een overleden kind.

Juist in december wordt vaak het verdriet vanwege het verlies van een kind het pijnlijkst ervaren.

Vandaar dat nabestaanden in saamhorigheid een groot licht willen maken om daarmee kracht en troost te geven.

Het is de bedoeling dat er over de gehele aarde een cirkel van licht wordt gemaakt.

Dat gebeurt als mensen in iedere tijdzone om klokslag 19.00 uur kaarsen branden.

Dat kan in de huiselijke sfeer zijn, waarbij mensen een kaars voor hun raam plaatsen, of in groepsverband.

WWCL ontstond elf jaar geleden in Amerika. Compassionate Friends, een organisatie van ouders van overleden kinderen, nam in 1997 het initiatief voor deze herdenking.

Voortaan zou iedere tweede zondag in december ‘Kinder Kaarsendag’ zijn.

President Bill Clinton erkende een jaar later deze Children's Memorial Day als officiële herdenkingsdag

• clair

IK DOE MEE ! SUPER ,

Liefs Clair