Hallo Lieve mensen,
Mijn lieve broertje is nu al 2 jaar en 8 maanden niet meer bij ons, hij is zelf uit het leven gestapt toen hij net 32 was geworden.
Nog elke dag denk ik aan hem, voel en hoor ik hem. Soms moet ik in eens lachen om een opmerking of rariteit van hem die in eens in me op komt.
Maar het verdriet is er nog steeds. Ik voel wel dat ik nu een fase verder ben (geen idee welke het is maar ik ben verder).
Opeens heb ik de behoefte om verder te zoeken in het rouw proces, merk ik dat ik lotgenoten zoek. De behoefte om de DVD en foto's van zijn crematie te kijken loert ook over mijn schouder. Toch ben ik ook bang voor het tranendal wat dan zal vloeien maar ik voel dat het moet.
Wat mij is opgevallen in de afgelopen (bijna 3 jaar) is dat een ieder accepteerd dat er een geliefde is weg gevallen, als vader, partner en zoon maar als broer hoor en lees je minder. Het lijkt wel of er vergeten word dat broers en zussen ook een enorm verdriet hebben, ze worden vergeten. Ja ook ik ben vergeten, zelfs mijn eigen man vraagt nog maar zelden hoe het gaat, eigenlijk nooit. Naast mijn toch al zo grote verdriet doet dat zo'n pijn. Ik heb het gevoel dat ik niet mag rouwen om mijn broertje.
En ja hoor, daar komt het al … het tranendal ik begonnen.
Mijn lieve lieve broertje, ik mis hem elke dag zo erg dat het pijn doet, als ik een nummer op de radio hoor die me aan hem doet denken dan kan ik de radio niet uitzetten, dat mag gewoon niet. Ik kan zijn naam noemen zonder te huilen maar als ik naar zijn foto kijk breek ik bijna.
Het moment van de berichtgeving zie en hoor ik nog bijna dagelijks in mijn hoofd, alsof ik naar een film kijk.
Dit is de 2e keer dat ik (eindelijk) iets heb kunnen schrijven over mijn lieve broertje. Normaal schrijf ik altijd alles van me af, al dan niet in een gedicht maar de afgelopen tijd was ik geblokkeerd. Ook weer een teken dat ik weer een stapje verder ben.
Ik wil nog zoveel zeggen laten weten over mijn broertje. Eigenlijk praat ik zo weinig over hem, terwijl ik zo graag meer over hem zou praten.