Hé lieverd je bent weer een klein stapje verder, wees trots op jezelf, verdriet mag er zijn maar soms een beetje trots ook. Dit soort dagen blijven gewoon 3xbud voor ons en ze zijn ook zo beladen. “Vroeger” stond je niet eens echt stil bij dit soort dingen en nu door het ‘verliezen van’ is het in ene zo heftig allemaal.
Je doet het goed meis, je schrijft, bent verdrietig, beseft heel veel, echt chapeau.
Ik verwoord de dingen goed maar gevoelsmatig word ik steeds meer die $%^-ing struisvogel. Met vlagen is het bij mij in ene zo heftig, komt misschien ook doordat ook mijn verjaardag eraan zit te komen en mijn paps volgende maand 80 wordt.
Verder heb ik soms het gevoel voor mijn paps een meerwaarde te moeten zijn in verhouding met mijn zusje. Doordat ik parttime werk verwacht men van mij de opvang, steun e.d. Maar ook ik trek dit dus niet, heb ook zelf nog kids rondlopen (zus niet een ook die werk parttime) die ook mijn aandacht nodig hebben.
Ik vind deze fase in mijn leven helemaal NIET leuk. Ik weet dat een ieder een keer hiervoor komt te staan maar toch, hij is NIET leuk (en dan zeg ik dit nog op een nette manier).