Wie heeft er ervaring met EMDR behandeling

• Piet Langstraat

Hallo vrienden en vriendinnen op dit prikbord,

Via mijn arboarts ben ik doorverwezen naar HSK in Rotterdam daar ik last heb van hoogtevrees, vandaag het eerste gesprek gehad, daar kwam al snel naar voren dat ik last heb van een traumatische ervaring in het verleden, ik heb mijn Annelies 2 jaar geleden verloren na een IC opname van ruim 9 maanden , en daar verschillende dingen gezien heb ,die heel ernstig waren o.a. een reanimatie van bijna 3 kwartier de laatste schokken met het apparaat heb ik zelf gezien, diverse noodoproepen,bloedvergiftigingen en noem maar op. Deze gebeurtenissen hebben bij mij een angst achter gelaten,met als gevolg dat ik de ladder niet meer op durf.

In dit eerste gesprek kwam al snel naar voren dat een EMDR behandeling voor mijn posttraumaische stressstoornissen de beste behandeling is,ik heb namelijk al menige malen een andere psychische behandeling gehad met een tijdelijk effect.

Wie heeft er ervaring met deze behandeling??,en ik hou jullie op de hoogte van wat er gebeuren gaat met mij.

Groeten van Piet

• Bep

Hoi Piet,,

Hieronder een link waar je kunt lezen wat die behandeling doet.

Een kennis van mij heeft het gehad en het heeft goed geholpen.

http://www.emdr.nl/indexdonker2.htm

Groetjes Bep

• anke

he piet.

Hier een berichtje van mij.

Ik heb geen ervaring met emdr , ik weet wel dat de methode die ik een beetje eigen gemaakt heb veel hier van weg heeft .

Ik heb er eerder over geschreven , het heet eft .

Ze gaan bij hand hand in hand deze twee.

Alleen emdr laat je de momenten herbeleven en je door de angst heen gaan.

Eft haalt emotie van de herinnering af en daardoor is het niet nodig om her te beleven.

Wat er gebeurt volgens de eft methode.

je slaat angsten op in een bepaald deel van je hersenen.( glutamaat zorgt daar voor)

door te kloppen op bepaalde punten van het lichaam , gaan er allerei zenuwimpulsen naar de hersenen, deze zorgen ervoor dat de herinnering aan die angst op geroepen wordt ,

Door het kloppen komen er twee stoffen vrij , serotine en gaba.

Deze twee zorgen er uiteindelijk voor dat de angst gedecodeerd wordt en dus niet meer opgeslagen kan worden.

Het is weg uit je systeem zeg maar.

Eft is uitermate geschikt voor

angststoornissen, neurologische klachten , maar ook sommige fysieke klachten

fobieen ( ook straatvrees)

en noem maar op.

Een aanrader .

Voor meervoudige fobien is een erkend therapeut aan te raden.

groet anke

sterkte.

• ineke

ik heb toevallig verleden week een behandeling gehad met emdr. mij heeft het niets geholpen.door de afwisselende tonen in de oren werd ik afgeleid en ik vond het storend,zodat de behandeling stopgezet moest worden.het zal per persoon verschillend zijn.