Vandaag heeft mijn vader, mijn moeder's as opgehaald en morgen komt ze dan eindelijk weer thuis. Ik ben er niet bij geweest vandaag, maar morgen ben ik er natuurlijk wel.
Althans, in de avond, want overdag viert mijn dochter haar kinderfeestje. Toen ze haar verjaardag gewoon vierden voor de familie etc, is mijn moeder overleden en op de dag dat ze haar kinderfeestje geeft, komt mijn moeder “thuis”. Hoe toevallig allemaal!
Morgenavond komt ook de Monuta mijnheer weer langs. Mijn vader had naar hem gebeld, omdat we de dankbetuigingen nu ook willen versturen. Ma is dan thuis, dus de cirkel is rond. Het laatste wat dan nog gedaan moet worden, willen we ook deze week gedaan hebben.
Toch best gek hoor…dat ze morgen thuis is… Ze is er dan wel en ze is er dan niet. Ook gek, dat ze nu bij Memorial is! Daar gaat ze in haar echte urn namelijk. Pa en mijn zus, die er bij was, hadden het er erg moeilijk mee. Lijkt me ook zo vreemd… Ben gewoon een beetje opgewonden van het idee, dat ik dr morgen “zie”, ook al zie ik haar niet echt. Begrijpen jullie wat ik bedoel? Zit gewoon op hete kolen.
Maar goed, dat is morgenavond. Overdag gaat mijn dochter haar feestje geven (zo laat, ivm vakantie's) en dan…dan ga ik weer naar mijn ouderS. Niet alleen mijn vader, maar naar beide . Maar dan anders.
gr Monique