Mijn moeder's urn komt morgen thuis

• MoniqueVL

Vandaag heeft mijn vader, mijn moeder's as opgehaald en morgen komt ze dan eindelijk weer thuis. Ik ben er niet bij geweest vandaag, maar morgen ben ik er natuurlijk wel.

Althans, in de avond, want overdag viert mijn dochter haar kinderfeestje. Toen ze haar verjaardag gewoon vierden voor de familie etc, is mijn moeder overleden en op de dag dat ze haar kinderfeestje geeft, komt mijn moeder “thuis”. Hoe toevallig allemaal!

Morgenavond komt ook de Monuta mijnheer weer langs. Mijn vader had naar hem gebeld, omdat we de dankbetuigingen nu ook willen versturen. Ma is dan thuis, dus de cirkel is rond. Het laatste wat dan nog gedaan moet worden, willen we ook deze week gedaan hebben.

Toch best gek hoor…dat ze morgen thuis is… Ze is er dan wel en ze is er dan niet. Ook gek, dat ze nu bij Memorial is! Daar gaat ze in haar echte urn namelijk. Pa en mijn zus, die er bij was, hadden het er erg moeilijk mee. Lijkt me ook zo vreemd… Ben gewoon een beetje opgewonden van het idee, dat ik dr morgen “zie”, ook al zie ik haar niet echt. Begrijpen jullie wat ik bedoel? Zit gewoon op hete kolen.

Maar goed, dat is morgenavond. Overdag gaat mijn dochter haar feestje geven (zo laat, ivm vakantie's) en dan…dan ga ik weer naar mijn ouderS. Niet alleen mijn vader, maar naar beide :). Maar dan anders.

gr Monique

• kaatje

Ik wens je heel veel sterkte vanavond.

Het is toch erg raar om een urn te zien en dan te denken dat je ‘moeder’ daar in zit.

• loeskoene

Lieve Monique,

weet je,toen mijn Lex weer thuis kwam,in zijn urn die ik speciaal heb laten maken,voelde het alsof hij weer bij mij was.

Ik ben blij als het regent,dat hij niet nat word,

en als er vandalen weer op het kerkhof zijn bezig geweest{schande} dat hij lekker bij mij thuis is.

Het is een erg mooie urn,lichtblauw,een eivorm,met een witte ster als sluiting.

het lijkt net een kunstwerk!

Als ik binnenkom aai ik hem,ik heb het gevoel dat ik dan nog voor hem zorg!!

Het zal heftig voor je zijn,maar ze is thuis,bij je vader,waar ze hoort!

als partner kan ik je zeggen dat het heerlijk is om naar te kijken.

als kind weet ik niet hoe het voelt.

Ik hoop dat je er ook een fijn gevoel van krijgt,want zo is het bedoeld.

Liefs van Loes

• MoniqueVL

We waren er allemaal vanavond. Dus ik, pa (uiteraard), mijn zus, broer en schoonzus. En dan nog de Monuta man, want nu ma thuis is, willen we alles afronden.

En ja…het voelt écht alsof ze weer thuis is. Ik heb de urn geaaid (precies wat jij zegt Loes) en het voelde zo fijn. Het hóórt gewoon. We zeiden het allemaal, het hoort dat ze er weer bij is. Het geeft een goed gevoel.

Niet op het kerkhof, maar gewoon bij pa. Ik kan weer zeggen:“Naar mijn ouders”. :) Het voelt goed. We hebben heerlijk zitten lachen en gepraat. Over kerstbomen op de brommer, in de fietstas bij mijn moeder ;). Alsof ze er bij was, want allemaal keken we naar dr urn. Mijn vader voelde gelijk rust.

Het is echt goed, dat ze er weer bij is :).

Loes en Kaatje bedankt voor de reactie. Het was niet moeilijk, het voelde zo goed. Zo ontzettend goed :).

gr Monique

• kaatje

lieve monique,

wat fijn voor je dat alles zo goed is verlopen en dat jullie er allemaal zo'n goed gevoel bij hebben.

vind het echt heel fijn voor je!!