een kleine annekdote

• anke

Lieve mensen.

Het jaar 2004 en 2005 staan nog goed in mijn geheugen gegrift.

In een klap waren wij onze ouders kwijt.

Dat in een tijd van anderhalf jaar .

Ik kan nu zeggen dat ik zo goed als ,mijn rouwprocessen achter me kan laten .

Dat was hard werken en ging met veel ups en ook met veel downs.

Het bijzondere is , dat ik rouwen ervaar als een persoonlijke tranformatie .

Je krijgt echt een nieuwe ik.

Aan de hand van zijn moeder loopt een klein mannetje mee.

Dat kinderen ook hun eigen rouw doorleven , wordt door mij met een volmondig ja bevestigd.

Sem kent de intense gevoelens die het gemis om zijn opa en oma met zich meebrachten.

Ja en geloof me echt intens.

Om even terug te komen op het afronden van mijn processen , hou ik het soms nog steeds niet droog.

Vooral muziek dat raakt enorm.

Rechtstreeks vindt dat de weg naar het hart.

Het laat je voelen.

Ja en gisteren is dan mijn grote kleine man in groep drie begonnen en dat zijn de momenten waarbij ik even mijn gezicht naar de hemel richt en spreek in de hoop dat ze me zullen horen.

Ik ga uit van een ja.

Om drie uur gisteren gaat de school weer uit en is de eerste groep drie dag officieel .

We stuiven nog even naar de bibliotheek zodat ik nog op de valreep een boete kan voorkomen.

Sem kiest gelijk nieuwe boeken.

Over aarde en planeten.

Thuis gekomen hoe wonderlijk slaat hij het boek open en zegt: kijk mam daar woont nu mijn opa. In zijn gedachten is opa bij de rode ster gaan wonen.

Enkele bladzijde verder laat hij ook zien waar inmiddels zijn oma een plekje heeft gekregen.

In de die nacht kijken mijn partner en ik naar de vallende sterren .

We tellen er een en twintig.

Een mooie afsluiting van deze dag.

liefs anke

• sleepy

lieve, lieve Anke;

Ik zie je voor me…..met je grote kleine man Sem, samen aan de hand. De afgelopen jaren, jullie in een moeilijk proces…..

Ik heb in deze jaren een eindje met je mee gelopen ,ik in mijn eigen rouwproces, en kan , neen moet beamen dat ook ik het ervaar als een persoonlijke transformatie.

Ik vind het zo mooi hoe je dat noemt.

Het is van te voren nooit in te denken wat het met je doet als je door zo'n proces heen moet.En je komt er als een ander mens uit, al denk ik er nog steeds niet uit te zijn…..

Wat mooi en treffend meis….het boek wat hij open slaat….dat mannetje heeft een lijntje met z'n opa en oma. Wat een bijzondere schat is het toch hé !!!

Ook ik heb zo gekeken naar de vallende sterren……..maar heb het mooie schouwspel niet kunnen zien, er waren teveel donkere wolken….., ja die horen er ook gewoon bij.

Fijn dat jij ze zo samen met je man hebt kunnen zien !

lieve groet van mij;

Sleepy

ps , dank voor je lieve berichtje

Je bent een kanjer

• anke

Lieve Sleepy

Ik ben ontroerd .

Lieve sleepy

er staan je mooie dingen te gebeuren , maar wat kan ik zeggen .

…………… inleven kan ik me dat op dit moment het gemis dik aanwezig is .

Ik denk aan jullie.

.Hoop dat ik je na alle drukte snel weer zal zien.

Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Dat geldt ook voor vanavond .

als het goed is zijn ook vannavond en of vannacht de perseiden zichtbaar.

Nu is het hier nog helderder dan vannacht.

( 2.00 uur :-0)

liefs van mij

• MoniqueVL

Wat een heel lief verhaal. Ik zie jullie ook zo lopen.

Kinderen hebben echt een eigen rouwproces, ik merk het bij mijn kinderen van 7 en 9 ook. En die van 17 idem!

Wat moeilijk om ze beide zo snel te verliezen. Ik wil je veel sterkte wensen.

gr Monique

• anke

he Monique .

Het is zeker niet makkelijk geweest, maar heb op vele mooie manieren een heleboel emoties kunnen wegzetten.

Het prikbord was daar zeer zeker een van.

Ik hoop dat jullie hier net als ik toenertijd ook die steun mogen ervaren.

Ik weet en vele met ons welke weg jullie gaan en ik wens jullie heel veel sterkte.

Ja , kinderen rouwen ook.

Dat is zeker.

groetjes van Anke