Televisieprogramma 'Ik mis je'

• Ik mis je

Oproep televisieprogramma ‘Ik mis je’

Voor het EO-programma ‘Ik mis je’ komt de redactie graag in contact met mensen die een dierbaar persoon zijn verloren.

In dit tv-programma maken nabestaanden samen met presentatrice Marion Lutke een herinneringsfilm over iemand van wie ze houden die is overleden. Ze praten over zijn of haar karakter en het overlijden en er worden herinneringen opgehaald aan de hand van foto's en (home)videobeelden. Ook de verwerking en de betekenis van het geloof in deze moeilijke periode komen ter sprake.

Het doel van ‘Ik mis je’ is een mooie in memoriam maken. Ook willen we met dit programma andere mensen helpen die iemand missen. Kijkers schrijven ons regelmatig dat ze zich in de verhalen herkennen en hier steun uit halen. Ook inspireert het mensen om op een goede manier afscheid te nemen, waardoor ze het verlies beter kunnen verwerken.

Misschien lijkt het u ook fijn om te kijken of het mogelijk is een herinneringsfilm te maken over de persoon die u mist. Dan kunt u geheel vrijblijvend bellen of mailen en kunnen we hierover doorpraten. Voor meer informatie over het programma, kunt u kijken op www.eo.nl/ikmisje . Hier kunt u eerdere afleveringen terugzien.

Hanneke van der Kwast

Redacteur

ikmisje@skyhightv.nl

035-6263000

• loeskoene

Geachte Mevrouw van der Kwast,

Ik wil niet naar doen,maar ik heb wel eens gekeken naar Uw programma,en ik werd er niet blij van.

wij als nabestaande moeten verder,of we het leuk vinden of niet.

eigenlijk wil ik zeggen:waarom geen programma over hoe de nabestaande het doen nadat hun lief is overleden?

laten we het positief houden,het is al moeilijk genoeg.

We moeten vooruit,en willen niet blijven “hangen”in ons verdriet!

met vriendelijke groet Loes Koene

• sleepy

Een geweldig mooi programma. waar een mooi memoriam gemaakt wordt van iemand die je lief was, en waar je als nabestaanden je warme herinneringen kan laten spreken en vastleggen…..prachtig.

heb er zelf ook al eens over gedacht om dit te laten maken van mijn Mam. Maar nog steeds niet de stap gezet. Ik weet zeker dat er velen door bemoedigd en gesterkt zouden worden !!! Wie weet….ooit !!

Ik ken persoonlijk ook een gezin die dit wel hebben gedaan. Heel mooi is het geworden ,en ook heel goed voor hun verwerking is dit geweest.

Ik hoop dat nog velen door jullie programma gesterkt en bemoedigd worden.

met vr. gr. sleepy

• anneke

heel mooi programma en je hoeft niet te kijken als je het niks vind!

• Suus

Een programma dat op een integere manier naar emo-tv riekt en een drempel heeft: men moet gelovig zijn…………..

• Bep

Ja, dat is zo jammer, ik wilde eerst niet reageren maar het klopt.

Als je dierbaren niet vanuit de kerk begraven zijn, word je afgewezen.

Maar het is een mooi programma en voor de nabestaanden een mooie herinnering.

En ik denk, ook een stukje verwerking.

Maar als je niet gelovig genoeg bent,,,,,,,,,,hoor je er niet bij.

Groetjes Bep

• Els

Ben wel gedoopt maar echt niet gelovig.

Zou zelf nooit meedoen maar vindt het wel heel mooi gemaakt en voor de deelnemers een mooie herinnering.

En als het je niet bevalt? gewoon niet kijken, er zijn meer programma's waar ik nooit naar kijk dan programma's die ik de moeite van het kijken waard vindt maar dat is dan MIJN mening en een ander mag doen wat hij/zij wil.