Hallo allemaal,
ik ben blij dat ik een plek heb gevonden waar ik kan lezen over iets wat mij erg bezig houd. Mijn vader is oktober 2007 aan beenmergkanker overleden. Hij was sinds aug. 2006 ziek en ondanks dat het een tijd goed is gegaan is het toch vanaf july bergafwaarts gegaan. Hij heeft door zijn kanker een doorgezakte rug gekregen waarop een dwarsleasy volgde. Dit was een schok maar toch dachten we dat we hier wel boven op zouden komen. Hij ging naar een revalidatie afdeling maar kreeg in september een longontsteking en moest terug naar het ziekenhuis. Hij zou door uitzaaiingen op zijn ribben niet meer gereanimeerd kunnen worden. Het besef dat hij zou gaan overlijden kwam steeds dichterbij. Hij kreeg veel morfine. Mijn moeder is steeds bij hem gebleven en de laatste dagen hebben we met haar omstebeurten bij hem geslapen. Hij is in het bij zijn van mijn moeder en jongste broer plus vriendin overleden. Iedereen heeft afscheid kunnen nemen en de dag erna hebben we het aan mijn oma en opa (moederskant) verteld. Mijn oma is 8 dagen na mijn vader overleden. Ze bleek al last te hebben van hartader vernauwingen. De stress die ze kreeg van het nieuws over mijn vader is waarschijnlijk de druppel geweest. Een dag na mijn verjaardag is zij gecremeerd.
Ik heb zo nu en dan dromen over mijn vader. Niks geks aan natuurlijk maar het zijn niet echt vrolijke dromen. Zo droomde ik gisteren dat we hem gingen reanimeren met zo'n electrisch ding wat je in die ziekenhuis series ziet. Alsof het de gewoonste zaak van de wereld was.
Pffff… wat een lang verhaal he?! Ben wel blij dat ik het even heb getikt.
Onthoud allemaal: ieder verdriet is uniek!!! ( Rouw op je dak - Jos Brink, een erg mooi en fijn boekje om te lezen)
Liefs, Marlies