dat beeld gaat maar niet weg...

• Leon

Hallo allemaal,

In 2001 is mn vader overleden na een kort ziekbed, hij was nog maar 64 jaar.

We wisten al wel dat hij ongeneeslijk ziek was maar zijn overlijden was toch nog onverwachts, juist omdat het naar omstandigheden best redelijk met hem ging.

De dag van zijn overlijden ben ik ‘s ochtends nog gewoon gaan werken. ’s Middags rond een uur of vier kwam ik thuis bij mn vader kijken.

Toen ik de woonkamer in kwam was alles stil, normaal zat ie aan tafel de krant te lezen of zat lekker op de bank tv te kijken, nu was alles stil.

Ik ben toen naar boven gelopen , deed zn slaapkamerdeur open en zag hem op zn bed liggen alsof ie lag te slapen.

Heb hem paar maal geroepen maar er kwam geen reactie. Toen ik dichterbij kwam zag ik het al meteen dat ie er niet meer was.

Heb toen als een klein kind staan janken naast zn bed, hoe was dit in vredesnaam mogelijk, het ging juist redelijk goed met hem?

Na een tijdje heb ik mezelf ertoe gezet mijn broer te bellen en vanaf dat moment begon het balletje te rollen; familie bellen, de huisarts, begrafenisondernemer enzovoort.

Het is nu inmiddels bijna 7 jaar geleden dat mn vader is overleden en er zijn 2 dingen waar ik nog zo erg mee rondloop en maar niet weet wat ermee te doen, namelijk: zijn allerlaatste woorden de avond voor zijn overlijden, en het beeld van hem liggend op zn bed. Ik kan die twee dingen maar niet weg krijgen uit mn gehoor en van mn netvlies. Ik wil hem zo graag herinneren zoals hij was, maar met die beelden gaat dat lastig, ze werken als een soort stoorzender, komen op de meest vreemde momenten naar boven.

Zou zo graag van dat beeld af willen en hem zien zoals ie was toen hij nog leefde.

• anke

Hoi Leon.

Het is heel herkenbaar wat je schrjft.

Het is voor mijn moeder al weer vier jaar terug ( goh) ,zij overleed aan een hersenbloeding uiteindelijk , ze ging met veel pijn en angst haar dood tegemoet.

Dat beeld stond in mijn geheugen gegrift.

Een hele poos geleden is er eens topic geplaatst over een methode ( eft= emtionele vrijheidstechniek} waarin ik in een kennismaking ben ingestapt.

Binnen twee uur was het hele sterfbed van mijn mams uit mijn geheugen / systeem verdwenen.( wonderlijk verbaasd was ik)

Ik ben daarna nog zeker twee keer terug geweest om het verwerkingsproces , ik noem het maar even wat te verzachten.

Wellicht kun je er op googelen en geloof dat er op de startpagina nog een link staat.

Gewoon eens lezen en niet teveel bij nadenken.

Ik ben bezit van gezonde dosis scepsis maar kon er niet onderuit dat dit een zachtaardige effectieve manier is geweest .

groetjes Anke

• Leon

Hallo Anke,

Bedankt voor je reactie, ik ga zeker eens kijken of ik wat kan vinden op internet over die eft-methode, ben erg benieuwd wat het precies inhoudt.

Mogelijk hebben er meer mensen hier er ervaringen mee gehad? Die zou ik dan graag eens willen lezen.

groetjes

Leon

• anke

Hoi Leon.

Hier en daar laat ik mensen met eft in aanraking komen.

Over het algemeen zijn mensen heel positief .

Er in geloven is nog niet eens nodig.

Volg vooral je eigen gevoel.

Eft is steeds meer in opkomst.

Overigens bestaat er nu ook een mooie startpagina , daar kun je hart ophalen met lezen.

Vaak staan er ook ervaringen in van mensen die het eens hebben uitgeprobeerd.

Wat gewoon heel fijn is dat je het heel makkelijk jezelf kunt aanleren.

Zo kweek je ook geen afhankelijkheid ( dat is een persoonlijke mening) van therapeuten.

groetjes Anke