vader

• ria uit almere

Het is morgen zeven maanden geleden dat mijn vader stierf en het lijkt wel of de pijn en het gemis nu pas goed naar voren komen. Na de crematie moesten we het ouderlijk huis leegruimen, omdat mijn moeder naar een verpleeghuis is gegaan. Ze heeft als gevolg van een hersenbloeding, 6jaar geleden, geen korte termijngeheugen meer en kan dus niet voor zich zelf zorgen, dat deed mijn vader. Helaas was hij ook zo eigenwijs om alle hulp van buitenaf te weigeren. Hij was heel erg wantouwend tegenover vreemden de laatste tijd en we weten niet waarom want zo was hij nooit. Mijn vader had de laatste tijd last met praten en evenwicht. Hij is overleden aan longontsteking na 5 dagen ziekenhuis.Mag ik ook even vertellen hoe dat kwam het help mij om erover te ‘praten’. Dit hebben wij later gehoord Hij zag op 5 september s'avonds mannen in het wit op het dak van de schuur lopen en is naar buiten gegaan, hij is daar gevallen en kon niet meer overeind komen. Her regende toen heeft hij met heel veel moeite een steen steeds heen en weer geschoven om aandacht te trekken, maar het was donker en overal stond de tv aan, hij lag in de achtertuin en daar zijn alleen slaapkamers, mijn moeder heeft hem waarschijnlijk wel gemist ,maar als zij denkt waar is Wim, dan is ze het eigenlijk gelijk weer vergeten. Na ongeveer anderhalf uur drong het tot een buurvrouw door dat ze wel heel labg dat rare geluid hoorde en toen zij keek zag ze mijn vader liggen. Met twee andere buren hebben ze hem naar binnen gehaald en hebben ze mij gebeld,wat je dan ziet is met geen pen te beschrijven……

We hebben de dokter laten komen en moesten hem warm houden in de hoop dat het geen longontsteking zou worden omdat dat fataal was op zijn leeftijd. Hij was 85.En ik mis hem zo

Ria

• yvon

Lieve Ria,

Wat een sterke man was je vader…….

Ik wens je sterkte vandaag

• ria uit almere

Ja dat was hij zeker een man man om trots op te zijn en dat ben ik ook dat hij mijn vader was, maar het missen is zo erg onze band was heel sterk, ik heb een gedenk sierraad laten maken zo is hij altijd bij me

Ria

• Da-Is

Wat een heftig en triest verhaal, heel veel sterkte en dat je hem mist en steeds meer gaat missen komt denk ik ook omdat het besef dat hij er niet meer is en er nooit meer zal zijn nu komt.