KERST en vergiffenis

• Clara

Lieve allemaal , al een tijdje lees ik de berichtjes op het PB .

Nu de vooravond van Kerstavond voel je nog meer het gemis van mijn dierbaren , zoals jullie allemaal ervaren .

Is Kerst ook geen mooie dag om vergiffenis te schenken aan elkaar ?

vergeven wat een ander fout heeft gedaan (ook al dacht je het toen goed te doen )

Een kerstgedachte uitspreken naar elkaar , een gebaar van : Laten we vergeven en samen verder gaan ??

Een hand , een groet , ??

Misschien moeilijk te begrijpen voor een ander , maar door dit hier neer te schrijven helpt al, maar ik heb altijd in de overtuiging geleefd dat Kerstmis een dag was van Vrede ?

Lieve allemaal , heel veel sterkte deze dagen .

lieve groet Clara

• Hélène

Ik vind het een mooie gedachte en er is ook niets mis mee, maar deze Kerst denk ik toch vooral aan het feit dat dit mijn eerste Kerst is zonder de man van wie ik zo verschrikkelijk veel hield. Om die reden zie ik ook zo op tegen Oud en Nieuw, misschien nog wel meer dan tegen deze Kerst. Alsof ik mijn man in het oude jaar achterlaat en zelf in m'n dooie eentje dat nieuwe, blanco, koud-aandoende jaar 2008 in moet.

Deze eerste Kerstdag was best een goede dag, met heerlijk bezoek van (stief)zoon, vrouw en kleinzoon, lekker gegeten, gelachen en geknuffeld, maar oh, wat miste ik mijn maatje, hun vader en opa, wat was hij er duidelijk NIET….

Hélène