Dagen voor de feestdagen

• Sandra

“ Feestdagen ”, ik zal echt blij zijn als deze voorbij zijn, zoveel mensen om je heen hebben er zin in, in “die gezellige dagen”, het eerste jaar zonder mijn mams, vorig jaar tuigde ik nog de boom voor haar op en nu, ik kan daar alleen nog maar aan terug denken, waarom is ze aan die rotziekte overleden, echt ik begrijp het nog steeds niet en we gaan al op naar een jaar. (volgende maand).

Alles gaat zich weer herhalen, de dag dat we het hoorde 4 januari tot dat ze overleed 16 januari en de tijd naar de begrafenis toe, sjee wat dit ook allemaal met je lichaam doet echt verschrikkelijk, de pijn, verdriet, onwerkelijkheid.

Ik wens echt iedereen van deze site ontzettend veel sterkte voor de aankomende dagen en die daarop volgen.

Liefs Sandra

Lieve Mam voor altijd in mijn hart

• anke

Lieve Sandra.

Zoals ik lees , staat het eerste sterfjaar van jouw lieve mams voor de deur.

Dat drukt ook een flinke stempel op dat wat een mooie kerst had kunnen zijn.

Ik inmiddels een stukje verder in al die soms slopende fases van het verliesverwerken kan nu zeggen dat ooit ook op die dagen het zonnetje weer doorbreekt.

Ik had dat niet kunnen bedenken als anderen dat tegen me zeiden.

'verder gekomen , kan ik zeggen dat er steeds meer plaats komt voor mooie herinneringen.

Soms ook nog pijnlijke ,

al is het maar een winkeltje dat bij ons uit het straatbeeld verdwijnt , waar een stukje leven van me ligt die ik toen nog kon delen met mijn ouders.

Mensen in ziekenhuizen bezoeken en vooral specifiek afdelingen zijn nog altijd lastig.

Ik ga de confrontatie niet uit de weg , want weet dat het me uiteindelijk veel ruimte zal geven.

Meis , zucht, het is zo herkenbaar wat je schrijft.

Je komt er ook net als wij hier.

lieve Sandra ik wens je heel veel sterkte aankomende tijd.

heel veel liefs anke