decembermaand

• maria

hoe moet het allemaal? ruim drie maanden geleden is mijn dierbare zoon overleden. het gemis en de pijn wordt steeds erger. ik kom de dag door met kalmeringstabletten en wat wijn. december zou hij ook nog jarig zijn geweest. het doet allemaal zo'n pijn. ik weet ook niet hoe ik die maand moet doorkomen die ik vroeger altijd zo gezellig vond. het liefst zou ik een lange slaap gaan maken en in januari weer wakker worden. maar ergens zal er diep in mij dan maar weer een innerlijke kracht zitten om me er door te slepen denk ik. ik wou dit even kwijt.

• Hélène

Lieve Maria,

Ik denk dat voor heel veel mensen die deze site bezoeken de decembermaand de allermoeilijkste van het jaar is! De feestelijkheden worden je als het ware “door de strot geduwd”. Toen alles nog gewoon was hadden we daar geen erg in en deden we eraan mee. Pas nu we een zo belangrijk iemand in ons bestaan moeten missen, beseffen we hoe betrekkelijk al die mede door de commercie opgezweepte vrolijkheid eigenlijk is. Hoewel ook mijn man in december jarig was zie ik zelf het meeste op tegen Oud & Nieuw. Vind het een onverdraaglijk idee mijn lieve man in het oude jaar te moeten achterlaten en zelf zo dood-alleen een nieuw jaar te moeten binnenstappen. Terwijl ik in alle redelijkheid best weet dat e.e.a. niet van een datum afhangt…. Maar toch.

Ik kan je niet echt troosten, maar wel een eindje mee-gaan in wat je voelt. Probeer maar twee armen om je heen te voelen.

Je hebt het over een innerlijke kracht die je er uiteindelijk doorheen zal slepen. Hou daaraan vast, al zul je nog vaak door diepe dalen gaan. Eens wordt die kracht sterker, al kun je je daar nu nog niets bij voorstellen.

Heel veel sterkte,'

liefs,

Hélène

• gerda

Hallo Maria, mijn heel oprechte deelneming bij di vreselijke verlies. Ik weet wat het 9s, twee jaar geleden is mijn zoon Andreas van 26 jaar overleden , heel plotseling, aan een hersenbloeding. Ook zijn geboortedag is in december. Het verscheurt je, het is verschrikkelijk. Er is een site voor ouders van overleden kinderen, (VOOK)daar vind je steun en warmte. Heel veel moed en kracht, lieve Maria. Je mag me ook prive mailen. Gerda.

http://forums.vook.nl/forums/default.aspx?GroupID=7