Kaarsen

• gerda

Hallo allemaal, dit bericht komt van VOOK. Steken jullie ook een kaars aan voor onze overleden kinderen? Liefs, Gerda

10e internationale herdenkingsdag voor overleden kinderen

Dit jaar worden op de tweede zondag van december in elke tijdzone om 19:00 uur alweer voor 10e keer overal ter wereld kaarsen ontstoken ter herinnering aan alle overleden kinderen in het kader van “Kaarsen Branden Wereldwijd”. Door het tijdsverschil in de diverse tijdzones, ontstaat zo een “golf van licht” om de wereld.

———————————————

Ik heb 't er even ondergezet.

Sander

Kaarsen branden wereldwijd

Datum: 9 december 2007

Titel: Kaarsen branden wereldwijd

Korte omschrijving: Ieder jaar op de 2e zondag in december: Worldwide Candle Lighting.

Zondag, 9 december 2007

Opdat hun licht voor altijd zal stralen zetten mensen in de hele wereld op deze dag om 19.00 uur brandende kaarsen voor hun raam om hun gestorven kinderen te gedenken.

Zo worden de kaarsen in de ene na de andere tijdzone telkens een uur na elkaar aangestoken, zodat een golf van licht de hele wereld overspoelt.

Op vele plaatsen wordt deze Kaarsen Branden Wereldwijd, (Worldwide Candle Lighting) begeleid door verschillende activiteiten, zoals bijeenkomsten waar namen worden voorgelezen, kerkdiensten, gedenktochten. aandacht in de pers …

Het initiatief tot deze actie werd in 1997 genomen door de Compassionate Friends, de zustervereniging van de Vereni-ging OUDERS VAN EEN OVERLEDEN KIND (VOOK), in de VS. Children’s Memorial Day, werd in 1998 door president Clinton als een officiële herdenkingsdag erkend.

Voor de elfde keer wordt dit jaar de gedenkdag voor overleden kinderen gehouden, die de verbondenheid van ouders, broers en zussen en andere naastbijstaanden in rouw over de hele wereld tot uitdrukking brengt.

Bron: http://www.vook.nl/nieuws_detail.cfm?seq=7DE069FC-CF19-A1CE-665AB598578E4934

• Bep

Lieve Gerda,

Op 9 december brandt er hier weer een kaarsje voor het raam.

X Bep

• Gré

Bij mij ook Gerda!

Lieve groet,

Gré

• Gré

Vanavond!! om 7uur staat er hier een kaarsje te branden voor alle overleden kinderen.

Ik hoop, dat velen volgen, en het nieuwe kracht mag geven aan de nabestaanden, om zo te laten weten,

ik denk aan jullie!.

Alle goeds!!,

Gré.

• anke

ook hier gaan de kaarsjes aan.

voor alle overleden kinderen.

x anke