ik ben 2 jaar geleden mijn moeder compleet onverwachts overleden. ik was toen 17 (bijna 18). 2 jaar lang heb ik me verdriet binnen gehouden, voor het grootste deel omdat ik me vader zo graag soms nog wou zien laggen, en als ik huilde kon hij alleen maar harder huilen. mijn 3 jaar oudere zus is een week na haar overlijden uit huis gegaan. ik heb vanaf toen voor me vader gezorgd, niet zozeer van koken en schrobben. maar van troosten. ook ben ik zelf bang voor de groote van me verdriet. het heeft mijn hele beeld van het leven en de wereld (die je op je 17 net denkt te hebben) kapot gemaakt. nu na 2 jaar kan ik helemaal niet meer. ik heb zo 'n moeite om naast het opstaan en de dagelikse dingen ook nog de kracht te hebben om zelf een echt leven te beginnen en de toekomst in te gaan. eigenlijk zijn er duizende dingen te zeggen over me verdriet.
het is zo dat al mijn vriendinnen/vrienden nog niet verdriet zoals ik heb kennen, ze willen me helpen maar zeggen ook eerlijk dat ze niet weten hoe het is en wat ze kunnen doen. ik hoop dat er volwassen op dit vorum mij misschien advies kunnen geven hoe ik met het verlies van mijn moeder kan omgaan, omdat ik nu na 2 jaar me verdriet alleen met mezelf heb gedeelt, zo graag er iets mee doen, om het ‘een plek’ te kunnen geven, maar ik weet echt niet hoe.en hoe ik er mee bezig kan zijn zonder alleenmaar altijd me suf te denken over alles en hoe het is, en hoe anders het is ect ect. of misschien zijn er ook jongeren met zo 'n soort situatie die een manier hebben om er beter mee om te kunnen gaan. want binnen houden en de hele dag te acteren dat alles goed gaat, kan ik niet meer,
ik hoop een reactie te krijgen! alvast bedankt, groetjes saskia