Hallo lotgenoten,
ik ben 10 maanden geleden mijn moedr verloren op 63 jarige leeftijd.
mijn moedre was copd patiente en heeft in juli vorig jaar aan de beademing gelegen wonder boven wonder is zij daar vanaf gekomen en heeft toen nog 51/2 maand geleefd. daar waren gouden maanden. ik heb mijn moeder geholpen om haar hele begrafenis te regelen en we hebben elkaar alles kunnen zeggen en samen met mijn broer en zussen hebben we genoten van elke dag dat we haar nog hadden tot aan haar sterven toe. daar waren we ook allemaal bij.
het was een zware tijd omdat we wisten dat elke dag dat we haar hadden een toegift was.
mijn moeder was een nuchtere vrouw die ook tegen ons zei dat wat zij het ergste vond was ons achterlaten, maar ze was blij dat wij allemaal ons gezin hadden en drukte ons op het hart door te gaan.geen spijt hebben van dingen die we niet meer met haar kunnen delen maar blij zijn met de gouden momenten die we gehad hebben.
nu gaat het met ons kinderen aardig goed je hebt momenten dant je haar meer mist dan normaal maar dan hebben we gelukkig elkaar.
ik maak me alleen erge zorgen om mijn vader.
hij gaat elke dag naar het kerkhof en kan het niet accepteren dat mijn moeder er niet meer is. hij laat zijn verdriet niet toe en heeft veel last van wisselde buien.
zegt dat hij dankbaar is daat mama het niet meer benauwd heeft, hij is erg gelovig en zegt dan ook dat hij weet waar ze is en dat dat goed is.
ik heb het gevoel dat hij gezien zijn geloof denkt dat hij nooit eens het gevoel mag hebben dat het niet eerlijk is dat hij zijn vrouw zo jong kwijt is geraakt maar een bepaalde boosheid en onbegrip hoort volgens mij ook bij de rouwverwerking.
zie ik dit nu fout en moet ik hem gewoon zijn gang laten gaan of niet?
ik hoop dat iemand mij raad kan geven.
gr magda