2 november

• peter

hallo

gister 2 november was de sterfdag van mijn moeder, ondanks dat het al 8 jaar geleden is heb ik er nog steeds heel veel moeite mee, ik ben nu 19 en mijn moeder stierf toen ze 41 was. het ergste waar ik mee zit is dat mijn moeder 3 jaar lang aan kanker heeft geleden en dat ik me van daarvoor de leuke dingen niet echt meer kan herinneren. door operaties zag haar gezicht er ook anders uit dus op de meeste foto's herken ik haar ook niet echt. ondanks dat het al 8 jaar geleden is blijft het gewoon super veel pijn doen als ik bijvoorbeeld bepaalde liedjes hoor.

• yvon

Hoi Peter,

Je hebt op een veel te jonge leeftijd je nog veel te jonge moeder verloren aan een rotziekte…..Dat heeft veel indruk op je gemaakt en je kunt je slecht herinneren hoe het leven als 7- jarig onbezorgd ventje met een gezonde moeder eruit zag; het leven voordat alles anders werd, zeg maar.

Ik weet zeker dat er een dag komt dat je je weer die onbezorgde jonge jeugdjaren kunt gaan herinneren; het menselijk brein zit ingewikkeld in elkaar en nu ben je misschien nog niet zover. Ik hoop dat je iemand hebt met wie je goede herinneringen kunt ophalen en die naar je wilt luisteren.

Veel sterkte,

Yvon.

• peter

Yvon bedankt voor je reactie,´

ik heb inderdaad wel mensen met wie ik herinneringen kan ophalen en zeker ook vrienden en vriendinnen om mee te praten maar is toch fijn om gewoon even een keer je verhaal anoniem kwijt te kunnen

peter