Lieve oma plotseling overleden.

• Sifra

Mijn lieve oma is twee weken geleden plotseling verleden in Australie, waar zij in haar eentje een reis maakte.

Vandaag was het afscheid en de crematie, ik heb er zo'n leeg en vreselijk verdrietig gevoel aan overgehouden. Echt afschuwelijk, de brok in mijn keel wil maar niet verdwijnen.

Ik denk maar steeds aan alle fijne dingen die we samen hebben gedaan. Dai is fijn, maar ze is er niet meer, nooit meer zal ik haar zien. Dat weten is gewoon te erg. Ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan. Ik vind de dood zo eng. Waar is ze nu? Mijn lieve oma, ik wil niet dat ze alleen is en dat niemand haar troost.

Het doet zo een pijn…

• Gré

lieve Sifra,

allereerst gecondoleerd met jou grote verlies.

ja, de dag van het afscheid nemen is héél verwarrend, alsof alles op zijn kop staat

er komt dan immers zoveel op je af waar niemand raad mee weet.en niemand om hebt gevraagd.

en dat heeft dan ook weer tijd nodig, om het een warm plekje te kunnen geven,waar je het in je verdere leven zo nu en dan weer even uithaalt.

wel fijn, dat er zulke mooie herinneringen aan jou Oma zijn.

dat kan al veel helpen, om de balans weer terug te vinden.

de dood is zo definitief, en daarom snappen wij er ook niks van.

maar je kunt het wel aanvaarden, in de wetenschap dat dit bij het leven hoort.

en wat ik zeker weet is, dat je lieve oma jou weer gelukkig wil zien.

koester de warme momenten die jullie samen hadden.

want dat kan zelfs de dood je niet afnemen.

en, als je het even niet meer weet, zet het hier dan maar neer.

dat lucht altijd op.

heel veel sterkte!

liefs Gré