vraag verlies baby (over afscheidsliedjes)

• Isis en 20-02-2008

Beste allemaal, mijn naam is Isis en ik ben via IVF in verwachting geraakt van ons eerste kindje. Bij de 20 weken echo van afgelopen vrijdag bleek, dat ons kindje niet levensvatbaar zal zijn na de geboorte. Er is geen vruchtwater, waardoor longen, blaas en maag niet verder ontwikkelen. En de niertjes ontbreken.

Nu hebben we woensdag wederom een afspraak in het ziekenhuis, maar het is nu al duidelijk dat de prognoses zeer slecht zijn. Bij het nazoeken op internet blijkt dat kindjes met dit syndroom geen overlevingskansen hebben.

Mijn man en ik zijn ons aan het voorbereiden op hetgeen komen gaat.

Ik hoop, dat jullie antwoord hebben op de volgende vraag: kennen jullie mooie liedjes voor tijdens een baby-/ kinderafscheidsdienst? Het mogen gerust kinderliedjes zijn, liefst niet al te zware liederen.

Graag hoor ik het.

Alvast bedankt!

Isis

• Sander

Beste Isis,

Op onderstaande sites kan je veel info vinden

http://www.uitkinderliefde.nl/

http://www.lieve-engeltjes.nl/intermezzo/intermezzo_2.php

Ik wens jullie heel veel sterkte, de komende dagen. Als je specifieke vragen hebt mail me dan.

Sterkte en pas goed op elkaar!

Sander

Op de rouwverwerking.startpagina.nl staan in de linkerkolom onder

Opvang en ondersteuning mbt overleden kind nog meer links waar je misschien iets aan hebt.

• Bep

Hallo Isis,

Toen mijn kleinkinderen begraven werden hebben mijn zoons en schoondochters er voor gekozen om verhaaltjes voor te laten lezen van Dick Bruna van Nijntje.

Dat was erg mooi.

Mijn jongste zoon heeft ook nog muziek gedraaid van you are so beautiful, (ik weet niet of ik dat goed schrijf) maar de kleine was anderhalf, de oudste heeft geen muziek verder gedraaid, de kleine is vlak na zijn geboorte overleden.

Ik wil jullie heel, heel veel sterkte wensen voor nu maar ook voor de toekomst,

en zoals Sander zegt, zorg goed voor elkaar, maar blijf ook praten samen, dat is ook erg belangrijk.

Sterkte en kracht van Bep

• sarjanny

Beste Isis;

Wat een moeilijke tijd maak jij en je man nu door.

Heb er even geen woorden voor.

Je vroeg om een liedje……, waar ik gelijk aan dacht was het liedje van elly en rikkert over een kuikentje wat bij z'n moeder schuilt onder haar vleugels.

Het is een liedje met een religieuze achtergrond maar o, zo mooi en lief. Wat ook jullie hopenlijk wat steun en kracht mag geven.

Als je de tekst wilt hebben mag je me mailen en stuur ik het je toe.

ik wil jullie erg veel sterkte wensen en ontzettend veel kracht voor de tijd die komen gaat.

Lieve bemoedigende groet van mij;

sarjanny

• Isis en 20-02-2008

bedankt voor jullie reacties.

We hebben uiteindelijk gekozen voor een aantal liedjes die ons aanspraken van “gewone” cd's. Hele lichte muziek, erg mooi.

Liefs, Isis