een jaar

• filosofia

hallo mensen hier,

9 jaren geleden alweer.. Ik was gescheiden en leerde de man van mijn leven kennen; het was een groot feest, zowel voor mij als voor de kinderen. na een jaar kwam hij bij me wonen, na een week gaf ik hem een fiets, voor z'n naderende verjaardag.

Dezelfde dag is hij met die fiets over de kop geslagen, heeft zijn nek gebroken, en heeft nog 4 dagen geleefd. Horror, onbegrip, volkomen leegte, en vooral; geen benul hoe het verder ooit nog iets zou kunnen worden met mij.

van alle kaartjes die ik heb ontvangen is er eentje me altijd bijgebleven: “Het was zo donker dat ik allemaal lichtjes zag..”

en dat wil ik hier laten weten; ondanks het zwarte gat, moeizaam leven; het is waar, wat ze zeggen; die lichtjes komen, worden overheersender. Nu, na 9 jaren denk ik met dankbaarheid terug aan deze man, ook wel met heimwee, ook wel met een vraagteken ( waarom..) , maar mijn leven is weer vrolijk, ik heb weer perspectieven gevonden, ik zie weer licht.

dus al lijkt het voor jou onoverkomelijk, uiteindelijk, dat denk ik echt, vind je een weg .

Sterkte,

Filosofia

• Gré

dank je wel! Filosofia voor je moed gevend duw in de rug.

wat een herkenning in jou gezegde!

en ik dacht nog wel dat er niemand hier was die naar ik dacht ,mijn vaak positieve raad kon begrijpen, laat staan waarderen

mijn overleden man zei altijd als er weer een droevige periode doorgeworstelt moest worden.

(Gré het is nog nooit zo donker geweest, dat het niet meer licht werd.)

en met die waarheid wil ik dan ook verder vechten, naar het licht!

nogmaals dank,

en wens je alle Goeds!

Gré