Worstelen met een lied…
Een hele tijd terug heb ik iets op het pb. geschreven over het plotselinge overlijden van mijn broer afgelopen januari. Kortgeleden heb ik een fotootje teruggevonden van mijn broer in zijn diensttijd, ik denk dat hij zo rond de 20 was. Ik ben heel blij met dat kleine fotootje, maar ik realiseerde me ook weer dat we toen in die tijd al weinig met elkaar hadden, en mijn gedachten kwamen uit bij een lied van Anouk: One Word.
Ik heb er een vrije vertaling bij gemaakt en misschien zijn er meer mensen op het pb. die net als ik niet de kansen hebben genomen om bij leven relaties te helen… Misschien is het meer worstelen met mezelf dan met een lied…
One Word…
Ik sluit mijn ogen en verbeeld me dat je er bent, ik vraag me af, waren we zo hopeloos uit elkaar gegroeid dat ik de geboden kansen niet benut heb. Ik wil vragen om vergeving want ik heb niets gezegd, niet een woord, dat het voor ons gemakkelijker had gemaakt, ik had het gekund, maar ik heb het niet gedaan.
En nu je er niet meer bent, weet ik niet waarom je er niet meer bent, er was geen mooi afscheid, maar je zult altijd in mijn gedachten blijven.
Misschien hebben we er ooit van gedroomd, twee broers die iets van het leven samen delen. Het is zo anders gegaan, en jij, jij bent nu een ster aan de hemel.
Mijn onuitgesproken gedachten hebben een vaste plek in mijn hoofd, dat voelt zo nutteloos aan, maar misschien is dat om niet te vergeten hoe weinig ik heb gegeven.
Ik wil vragen om vergeving, want ik heb niets gedaan, geen woord, om ons dichter bij elkaar te houden. Er was geen mooi afscheid, en nu je er niet meer bent, weet ik nog steeds niet waarom je er niet meer bent, en jij, jij bent nu een ster aan de hemel.
Je zult nooit meer uit mijn gedachten gaan. Wim.