ongelooflijk

• anke

Vandaag heb ik een ontzettende lastige emotionele dag.

Ik kan me nog steeds verbazen dat emoties rondom gemis van mijn mam zich niet laten leiden.

Ineens kan dat gevoel je weer zo overvallen , komt het er ineens weer even heftig uit.

Bijzonder .

mam je verjaardag vandaag.

even weer ontzettend veel drukte in mijn hoofd.

volop in de voorbereiding voor de verjaardag van je kleinzoon.

dan daarna je sterfdatum.

ook pap speelt mee en morgen kabbelt de dag weer gewoon als anders.

dag allen.

liefs anke

• Bep

Lieve Anke,

Ik hoop dat je de dag, de verjaardag van je moeder

een beetje door bent gekomen.

Zulke dagen, geboorte en sterfdagen zijn en blijven volgens mij heel emotioneel.

Sterkte Anke, ook de komende tijd met wat er nog komt.

Liefs Bep

• sarjanny

Hai lieve Anke;

Intussen hoop ik dat jouw dag weer kabbelt als anders en dat de druktes in je hoofd wat gekalmeerd zijn.

Neen , de emoties laten je niet leiden. Ze doen je inderdaad soms alleen maar verbazen. Ineens zijn ze er die wirwar aan gevoelens , gedachtes.

Soms slaat ook bij mij dan weer even de paniek toe , wanneer dat gevoel me in z’n greep heeft wat ik zo sterk voelde de eerste maanden na Mam haar overlijden.

En weer ben je even helemaal de kluts kwijt en flink uit je doen.

Even niet weten waar je het zoeken moet……gewoon omdat je zo intens kan missen .

Toch zeker meis wanneer er van die dagen komen en zijn die nooit meer “gewoon “ zullen zijn maar altijd bijzonder…. Ik herken het zo lieve Ank dat je in die dagen weer uit je doen bent…..en vind het hoe dan ook echt niet ongelooflijk.

Veel suc6 met alle voorbereidingen van Sem z’n verjaardag ( 6 jaar toch ??? )ben alleen de datum vergeten :-( Sorry

Een lieve groet van mij en een dikke knuffel.

Sarjanny

• marry M

Lieve Anke

Dagen met emoties en herinneringen aan je ma en je pa zullen altijd blijven, het is goed dat je het toelaat in je drukke leventje van alledag. Even bezinning en denken aan……….

en dan is er morgen weer een heugelijke dag. Sem jarig! En dat zijn dan weer dingen waar je volop van mag genieten! Opa en Oma kijken wel toe!!

Dikke kus

Marry

• anke

Ja ineens ben je dan weer even de kluts kwijt,

als ik bij mezelf na ga :

wat mis ik dan ?

wat aan mijn mam mis ik dan.

Het is gewoon weer even denk ik dan dat gehele plaatje.

Tegenwoordig pak ik een kwast een stuk linnen en schilder de drukte uit mijn hoofd.

Ik kan totaal niet tekenen , maar vindt het niet belangrijk dat iets wat lijkt.

Het lijkt wel wat ruimte te geven even een kwast , pen of papier te pakken,

Tranen eruit laten, maar niet de rem er af ( die rem lijkt er af en toe nog flink op te zitten) anders kan ik niet meer functioneren.

In November komt het boek leven zonder ouders uit, begin september gaf de schrjfster hiervan een kort interview.

Ze zei wel iets nutttigs :

dat je een keer moet leven zonder ouders dat vindt iedereen normaal

Natuurlijk is dat ook de normale gang die een mens hoort te gaan.

Als ik de verhalen lees van wat een mens moet meemaken, je kind moeten missen , je partner noem maar op , het gebeurt en je gunt dat niemand en ik denk vele malen zwaarder.

Er is veel over geschreven.

Het doel van dit boek was mensen laten zien dat ook het leven zonder ouders een flinke impact kan hebben op iemand.

Vandaag is mijn kleine grote man alweer zes en noem mijzelf een gelukkig mens dat ik dit samen met al de mensen die mij dierbaar zijn kan vieren.

Bep, Sarjanny en Marry bedankt voor jullie lieve en trouwe reacties.

anke