zomaar

• Anouk

Lieve allemaal,

Het is nu bijna 5 jaar geleden dat mijn moeder overleed. Ik mis haar nog steeds heel erg, maar die vreselijke pijn is gelukkig minder geworden. Heb toentertijd zo ontzettend veel aan dit prikbord gehad, het heeft me echt door de grootste ellende heen gesleept.

Zijn er nog mensen uit die tijd die ook af en toe nog meelezen? Ben zo benieuwd hoe het nu met ze gaat. Van Esmeralda weet ik het wel een beetje en Bep is hier ook al heel lang. Vind het trouwens zo knap van je Bep, dat je je verdriet zo mooi kan verwoorden.

De laatste tijd zie ik dat ik steeds meer op mijn moeder ga lijken. Soms schrik ik ervan, als ik ‘s morgens met m’n duffe hoofd in de spiegel kijk, maar ik vind dit ook wel heel mooi. Is er iemand die dit herkent?

Heel veel sterkte voor iedereen en liefs, Anouk.

• sarjanny

Hai Anouk;

Ik ben ruim 2 jaar gelden , na het overlijden van mijn mam , hier gaan prikken en heb net als jij veel steun gehad aan het van me afschrijven en de reacties die ik hierop kreeg.

Ook ik heb soms van die flitsen dat ik steeds iets van m'n moeder terugzie. zomaar even die oogopslag , die trek om m'n mond……gewoon zomaar even wanneer ik in de spiegel kijk , of foto's zie……….om over m'n karakter en bepaalde gewoontes en rituelen maar te zwijgen.

Ja , soms schrik ik er ook van…..en vind het net als jij ook weer zo mooi.

Daarom denk ik zo vaak, het is en blijft moeilijk zonder mijn mam , en ik mis haar nog zo ontieglijk vaak een veel…….( dat blijft m'n verdere leven denk ik ) , maar wat zij me heeft gegeven ….geef ook ik weer door ….op mijn manier.

Lieve groet van mij;

Sarjanny

• anke

he lieve Anouk

Ja , ik kan rustig zeggen mama ik lijk steeds meer op jouw.

Ik zie het als weer een stukje rijker worden in het gevoel van gemis.

Ze leeft in mij voort.

Ook betrap ik mezelf op karaktertrekken van mijn vader.

Ja dus heel herkenbaar.

groetjes Anke