Iets langer dan een jaar geleden is mijn moeder op jonge leeftijd (niet plotseling)overleden. Mijn moeder was mijn beste vriendin en ik mis haar vreselijk. Gelukkig kan ik er met mijn zusje goed over praten. Vorig jaar ben ik gaan samenwonen en heb natuurlijk veel dingen haar te vragen, maar dat gaat niet meer.
Nu heeft mijn vader een paar maanden geleden een vrouw ontmoet dat een relatie aan het worden is. Ik probeer het te accepteren maar het is zo moeilijk. Mijn vader en ik begrijpen elkaar soms niet. Ik ben best jaloers dat hij nu leuke dingen met haar doet en mij soms 2 a 3 weken niet ziet/ spreekt. Dit heb ik ook tegen hem gezegd maar hij doet er weinig mee. Ik ben zo bang om mijn vader ook te ‘verliezen’, maar dan op een andere manier natuurlijk. Vooral omdat mijn moeder op het laatst ook tegen mij gezegd heeft ‘let goed op je vader’!
Hoe kan ik nu het best gaan handelen? Ik heb dus al een keer een moeilijk gesprek gehad…
Ik zou ook met mensen in contact willen komen die hier ook enige herkenning in vinden.
Jet.