mijn lief

• loes

Lieve Lex,

jij was zo ziek,en maakte je zorgen over mij hoe het moest als jij er niet meer was.

ik zei:maak je geen zorgen ik red me wel!!

ik vertelde allerlei verhalen wat ik zou gaan doen.

nu 14 maanden later,doe ik niets!!

ik sta op,zit de dag uit en huil.

na 1 jaar denkt iedereen dat ik het wel red.

terwijl het nu pas tot me doordringt dat jij nooit meer terugkomt.

ik mis je iedere seconde van de dag,mijn hart huilt,ik weet niet hoe ik het leven weer kan oppakken.

een leven zonder jou,ik vind er niets aan.

wat is de zin hiervan?

voor altijd jouw loes

• Blauwennietzwaar

Beste loes,

natuurlijk valt het tegen, wat had je dan verwacht?. De liefde van je leven kan je niet vergeten, nooit. Je maakt plannen, zet een strategie uit. Dat helpt misschien een tijdje. Ze zeggen wel eens “hoe hoger de toppen hoe dieper de dalen”, dat is denk ik waar. Als je zoveel van iemand houdt kan het letterlijk pijn doen als hij wegvalt.

Je lichaam komt in opstand en je geest probeert het er een beetje onder te schuiven. Laat de pijn toe en bestrijdt deze door terug te gaan naar mooie momenten, tranen van geluk winnen het van de tranen van pijn. Je denkt waarschijnlijk dat je geen mooie momenten meer hebt maar je hoofd en je hart zitten er barstens vol mee, gebruik ze, ze zullen je redding zijn.

Geen verlies zonder tranen en geen herstel zonder tranen.

Je bent niet alleen en daar bedoel ik niet mee dat er velen met je zijn die pijn hebben van hun eigen verlies. Nee je bent niet alleen omdat je geliefde nog om je heen is. Zoek 'm niet op, aanvaard dat hij er in alles nog is. Misschien voel je soms zijn steun. Je blijft altijd met door een draadje met elkaar verbonden want de dood is niet het laatste.

• loes

dank je wel blauwennietzwaar voor je lieve woorden.,

maar ik weet me geen raad.

ik de vrolijke pias,zit in een hele diepe put en ik weet niet hoe ik eruit moet komen.

ik zit de hele dag aan tafel en kijk naar de bank net alsof lex er nog opzat.

gespannen,want als er iets met hem was,kon ik hem helpen.

ik denk wel dat hij er nog is want er gebeuren hier rare dingen.

mijn telefoon belt naar mijn gsm zonder dat iemand hem aanraakt.

of de tv gaat uit en dan bedoel ik de knop van de tv.

ik moet hem dan weer aanzetten!!

of de lamp boven de tafel gaat aan en uit.

is dit misschien de draad?

liefs van loes