web-log

• fioontje

Hoi

ik ben voor het eerst hier op het prikbord, maar april dit jaar is mijn moeder overleden nadat ze 1,5 jaar ziek is geweest. Ik had denk ik een beetje onderschat wat een invloed dat op je leven heeft. Om een beetje te kunnen bijhouden wat er allemaal met je gebuert ben ik een web-log begonnen. (www.fio.web-log.nl) Maar nu was ik beniewd op wat voor manieren anderen hun verdriet verwerken. Ik vind het namelijk nog steeds behoorlijk moeilijk om een beetje normaal te blijven functioneren. Elk idee wat me misschien zou kunnen helpen is welkom.

liefs fioontje

• sarjanny

hai fioontje;

hierbij wil ik je condoleren met het overlijden van je moeder. Zo kort geleden nog , en jij bent nog zo jong…..

Van te voren kun je nooit indenken wat het met je doet als je iemand die je zo lief is moet missen. Ook ik ben daar heel schrijnend achter gekomen na het overlijden van mijn Mam , 2 jaar geleden.

Je zoekt naar manieren om door deze barre tijd heen te komen , en soms denk je nu nog dat je er nooit door heen komt……en je wilt ideetjes….

Maar als ik je web-log heb bekeken , heb ik bewondering voor je . Hoe je alles omschrijft , verwoord , ik herken zo ontzettend veel. En dit is al zo'n goede manier om jouw belevingen op te schrijven. Ook ik heb dat ( zij het op een andere manier ) gedaan , en als ik het nu terug lees……..ja dan komt er veel van die pijn weer zo goed naar boven .

Mijn leven leef ik weer , met momenten van diep verdriet en gemis en een ontzettend gevoel van intense heimwee naar dat wat was. Maar ik geniet ook van al wat mooi en goed is , zoals mijn Mam me dat heeft geleerd , dat ik door alle donkerheid ,die er ook in haar leven is geweest ,toch de zonzijde kan zien…..

En als ik zo jou schrijven ( een deel daarvan ) heb gelezen weet ik zeker dat ook jij er komt hoor meis.

Het is een lange moeilijke weg , geef jezelf de tijd , stel geen tijd vast …….ik denk dat het m'n verdere leven moeilijk zal zijn…..het besef afscheid te moeten nemen van mensen die me lief en dierbaar zijn, en van wie ik al afscheid heb moeten nemen.

Ik wil je erg veel sterkte toewensen en ga zeker verder lezen op je web-log !!

een lieve bemoedigende groet van mij

Sarjanny

• Bep

Lieve Fioontje,

Allereerst gecondoleerd met het overlijden van je lieve moeder,

Ik heb al gelezen op je web-log, nog lang niet alles maar ik ga wel verder lezen.

Dit is echt goed om op zo'n manier je verdriet te proberen te verwerken,

alles opschrijven is moeilijk maar kan ook opluchten.

Hoe anderen het doen weet ik niet maar ik heb ook een site waar ik mijn verdriet en gedachten kan plaatsen, ook moeilijk voor mij maar soms toch ook een opluchting.Ik zou zeggen, als dit jou goed doet ga dan door, misschien dat er nog iemand een ander idee heeft maar dit is in ieder geval al heel goed.

Heel veel sterkte en kracht,

Groetjes Bep

• fioontje

hallo allemaal

Het is al een tijdje geleden, maar ik wilde jullie toch even bedanken voor alle mooie woorden.

Het is inderdaad voor mij een hele mooie manier om een klein beetje bij te kunnen houden wat er allemaal gebeurt. En ik vind het leuk om te zien dat anderen soortgelijke dingen doen.

Bedankt voor jullie reacties!

liefs fioontje

www.fio.web-log.nl