bijna een jaar geleden

• Ellada37

Mijn vader is vorig jaar juli plotseling overleden. Ik had een vrij moeizame band met mijn vader, hij liet mij emotioneel niet toe, maar hield toch veel van hem. Omdat het overlijden zo plotseling kwam, heb ik geen afscheid kunnen nemen. Ik heb het erg moelijk met zijn dood, al probeer ik het te accepteren. Nu is het bijna weer juli en een jaar geleden bijna dat hij overleed. Ik heb het erg moeilijk mee, ben verdrietig. mijn omgeving reageert geïriiteerd als ik het erover heb (praat er bijna nooit meer over, omdat het voor mijn omgeving toch niet meer "leeft). Krijg uit mijn omgeving reakties dat ik positief moet denken, er bewust niet aan moet denken, het niet moet koesteren enz. Ik koester het ook niet, maar is het nu zo raar dat ik nog steeds moeite heb met het overlijden heb van mijn vader? Zeker nu zijn sterfdag een jaar geleden er weer aan komt? helaas wioon ik aan de andere kant van Nederland en kan zijn graf dus niet vaak bezoeken.

groetjes,

Ellada

• yvon

Hoi Ellada,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je ‘nog’ worstelt met het feit dat je geen afscheid kon nemen en met de moeizame band tussen jullie.

Jammer dat je omgeving hier geen begrip voor heeft…., soms komt begrip pas als een ander zoiets meemaakt en dan zelf ervaart hoeveel indruk dit op je (gevoels-) leven maakt.

Schrijf hier wat je kwijt wilt en wat je bezig houdt en je zult zien dat je herkenning en begrip zult vinden.

groetjes,

Yvon

• anke

Lieve Ellada

Nee het is niet raar dat je het na een jaar nog moeilijk hebt .

Iemand verliezen doet nu eenmaal pijn , ongeacht of een relatie nu moeizaam is verlopen of niet.

Positief denken is natuurlijk goed, maar het is ook niet altijd makkelijk.

Mensen die hun gevoel en emoties aan de kant schuiven , zullen daar vroeg of laat toch mee geconfonteerd worden.

Het allerbelangrijkste is denk ik te weten dat je verdrietig mag zijn.

Echt!!!

Dat heet verliesverwerken.

Ellada volg lekker je eigen gevoel ook als is het lastig dat je weinig reactie krijgt vanuit je omgeving of anders gezegd de reactie die je niet verwacht.

groetjes anke

• loes

Lieve Ellada,

Vaders doen altijd stoer en tonen hun emotie minder dan moeders.

ik weet zeker dat je vader heel veel van je gehouden heeft.

ook al heeft het het niet zo getoond.

volgens mij is hij nu bij je en beschermt je.

denk terug aan de fijne dingen.

probeer je leven weer te leven ook al is het moeilijk.

hij heeft jou het leven geschonken,dus dat is heel veel waard!!

liefs van Loes

• Ellada37

Beste Loes, Anke en Yvon,

Heel erg bedankt voor jullie reakties. Ben erg blij met dit prikbord en heb veel steun hieraan. Voel me verder erg verdrietig, maar weet nu dat dit normaal is en niet raar, zoals mijn omgeving mij laat denken. het gekke is: voor de buitenwereld gaat het :goed"met me. ik ben na het overlijden van mij vader verder gegaan met mijn werk, leven, dus aan de buitenkant merk je niet zoveel aan me. Vanbinnen kan ik echter wel janken.

groetjes,

Ellada