de Steen

• Sandra

Hai lieve Mam,

van de week is de steen eindelijk aangekomen bij de steenhouwer.

Nu gaan ze de tekst plaatsen en dat duurt nog ongeveer 2 a 3 weken maar het begint nu op te schieten.

Van de week ga ik even naar ze toe om de steen nog even te bezichtigen, dat is toch tegen over mijn werk, het is alweer een paar maanden geleden dat ik hem gezien heb, weet even niet meer hoe de steen er precies uitziet.

Er komt nog een mooi zinnetje op de dekplaat wat echt op u slaat: “ Haar leven was liefde, zorgen en geven” en dat is altijd zo geweest, en dat is wat ik nu zo ontzettend mis elke dag weer en het wordt steeds erger.

Lieve Mam ben net nog even bij u geweest en heb dit ook allemaal verteld bij u graf

Dag lieve Mam, ik hou van u

liefs Sandra

• anke

Lieve Sandra

Ooit zei eens mij : je zult meer met haar praten dan je misschien ooit wel gedaan hebt. Diegene had gelijk.

Voor mijn gevoel was het plekje ook echt af toen de steen werd geplaatst.

Als ik ze mis dan ga ik naar de begraafplaats, stort me op de bloemen en maak het mooi, steek de kaarsjes aan en blijf nog even.

ik heb ook nog een ontzettend mooi beeldje gezien.

Ik hoop dat dit plekje voor jou ook straks een mooie betekenis krijgt.

Fijn he een plekje waar je toch je momenten nog kunt delen.

Liefs Anke

• Sandra

Lieve Anke dank je wel voor je berichtje, ik ben ook ontzettend blij dat ik gewoon naar dr toe kan gaan, gewoon even met haar praten, de bloemetjes van water voorzien of gewoon even niets alleen daar staan en de vogeltjes horen fluiten.

Ik hoop dat eind van de maand alles klaar is en dat het gedenkplekje heel mooi is geworden.

Liefs Sandra

• Gré

wat duurt wachten lang hé Sandra,

ik denk bij elk telefoontje dat het de steenhouwer is, maar schrik er ook van.

wij wachten ook al weer 13 weken.

heb nog gehoopt dat het monument er met de 65ste verjaardag van mijn Henk zou staan, maar over de andere kant is het misschien ook wel goed dat dit niet het geval was.

zo,n dag is toch al moeilijk genoeg.

heb trouwens ook een niet zo algemeen gedenk teken uit gekozen, en dan duurt het ook langer, omdat er nog anderen mee bezig gaan alvorens het kan worden geplaatst.

t,was de moeilijkste opdracht die ik van mijn hele leven heb gedaan.

je kunt het immers niet meer veranderen.

bovendien spelen er in het begin ook zoveel emoties mee, en ben je eigenlijk totaal niet je zelf.

alles bij elkaar ben ik toch nog 6x naar de steenhouwerij geweest, eer ik tot bestellen overging, en wat heeft dat een energie gekost.

maar…ik heb er ruim de tijd voor genomen.

Sandra, wat een lieve spreuk heb jij je moeder toebedacht

en mijn ervaring is, dat je op de begraafpaats heel veel heb kunnen loslaten, zonder vergeten!

ik wens je dan ook veel fijne uurtje toe op je zó dierbare plek.

groetjes Gré

• Sandra

Hallo Gre, ja wachten duurt erg lang al bijna 20 weken maarja er zit nu schot in.

Het is ook gewoon een gedenk plekje waar je naar toe kan gaan wannneer je daar behoefte aan hebt en dat is erg fijn.

Het is ook een moeilijke beslissing wat je op de steen gaat zetten, maar wij hebben dat met zijn allen, (vader, 2 zussen, 2 zwagers en ik zelf ) gedaan.

Nu maar hopen dat het er net zo mooi uitziet als je voor jezelf heb gedacht, maar dat moeten we nog even afwachten

gr Sandra