Onderzoek 'Wensen ten aanzien van Hulp"

• Corine van Wijhe

Geachte lezer van dit prikbord,

In het kader van een masteropleiding Psychologie aan de Universiteit Utrecht doe ik een onderzoek naar wensen ten aanzien van psychologische hulp. Voor dit onderzoek vraag ik uw medewerking.

Voor wie?

Het onderzoek is voor iedereen tussen de 18 en 65 jaar.

Hoe?

Deelname aan het onderzoek houdt in dat men een vragenlijst invult. De vragenlijst is bereikbaar onder de volgende URL:

http://questions.netq.nl/nq.cfm?q=8af312f6-2bf0-a000-c40a-73fb2d1cf483

- Indien u niet wilt meedoen met het onderzoek, wilt u zo vriendelijk zijn niet de link te openen, i.v.m. een beperkt aantal plaatsen-

Hoelang?

De beantwoording van de vragenlijst vraagt 10-15 minuten van uw tijd.

Uw medewerking aan het onderzoek wordt zeer op prijs gesteld.

Met vriendelijke groet,

Corine van Wijhe-van Iperen

Begeleider: Dr. Maggie Stroebe

Klinische Psychologie, Universiteit Utrecht

• Corine van Wijhe

Het onderzoek richt zich op voorkeur voor psychologische hulp na het verlies van een dierbare.

• loes

Beste Corine,

Mijns inziens denk ik dat je op de verkeerde site zit.

Wij zitten niet te wachten op een onderzoek,maar zijn op zoek naar troost met gelijkgestemden.

Het is mooi dat je een onderzoek doet om mensen te helpen.

is het een idee dat je je onderzoek begint bij de huisartsen?

ik wens je veel succes.

Loes

• Corine van Wijhe

Hallo lezers,

Mijn excuses voor mijn misplaatste verzoek. Ik ging af op de benaming van de categorie, namelijk ‘Prikbord; voor alle vragen, antwoorden en oproepen m.b.t. Rouw’. Ik schaarde mijn verzoek onder ‘oproepen’. Als iemand hoe het bericht verwijderd kan worden, hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet, Corine van Wijhe

• Bep

Hallo Corine,

Persoonlijk vind ik dit stukje niet erg, (maar wie ben ik???).

Zo te lezen staan we vrij of we mee willen doen of niet,je vraagt naar de wensen van mensen wat voor hulp ze willen, voor mij mag dit blijven staan. Ik heb helemaal geen hulp gehad toen mijn zoon en kleinkindere waren overleden, ik kreeg een doos valium thuis gestuurd toen ik de huisarts belde.

Daarom heb ik ook de vragenlijst ingestuurd.

Vriendelijke groet,

Bep

• Gré

Hallo Corine,

ook ik heb hier niet de minste moeite mee, omdat er duidelijk wordt gevraagd,

hoe de hulp naar jou gedachte het beste kan functioneren.

ik heb het dan ook wel ingevuld, om er misschien ook andere mensen mee te kunnen helpen.

er kan immers enkel geleerd worden van uit ons,(de praktijk) om zo het hokjes/fase gebeuren

uit te sluiten,

en de rouwenden als individuen ondersteuning te bieden.

sukses Gré

• Sander [rouwverwerking]

Hallo Corinne,

Je oproep is wat mij betreft volstrekt legitiem.

Dit prikbord is ook voor oproepen zolang ze maar met rouw te maken hebben.

Sander

Beheerder

• anne-marie

Beste Corinne,

Ik heb de enquete ingevuld. Ik vind het heel goed dat je gaat vragen bij de mensen waar het over gaat, waar ze behoefte aan hebben. Veel succes bij je opleiding.

Groetjes, Anne-Marie

• Corine van Wijhe

Hallo leden van dit prikbord,

Bedankt voor jullie interesse in het onderzoek naar voorkeuren naar hulp na het verlies van een dierbare. Zoals ik uit de meeste reacties kan opmaken, is het een onderbelicht onderwerp wat aandacht behoeft. Daarom bedankt voor jullie medewerking. De vragenlijst blijft nog circa anderhalve week toegankelijk.

Met vriendelijke groet, Corine van Wijhe

• Gré

graag gedaan Corine,

t,ga je goed.

groetjes Gré