Beste prikkers,
Wat zit ik me nu te ergeren aan jullie berichten. Leest er hier dan NIEMAND wat ik opschrijf? Lezen jullie nu echt allemaal alleen maar wat jullie WILLEN lezen?
Heb ik ooit ergens gezegd dat je ziekelijk bezig bent als je op bepaalde dagen in de put zit en veel verdriet hebt om je verlies? Ik geloof het niet.
Heb ik ergens geschreven dat het normaal is dat de pijn blijft, het gemis niet overgaat en dat de verdrietige dagen zullen blijven? Ja!
Heb ik duidelijk uitgelegd dat er van pathologische rouw pas sprake is wanneer het ELKE dag je leven OVERHEERST? En dus niet zo nu en dan een dagje. En natuurlijk denk je elke dag aan diegenen die je bent verloren, maar daarnaast kun je nog functioneren, werken, leven. Kun je dat niet meer en is het enige wat er in je hoofd omgaat het verlies van je dierbare, dan is dat niet normaal.
Je bent toch ook geen alchollist als je in het weekend 10 bier drinkt? Wanneer je elke dag 10 bier drinkt vertoon je wel ziekelijk gedrag.
Ik vind het ook heel jammer dat er mensen zijn die haantje de voorste zijn om mij te bekritiseren om mijn eerste bericht. Als ik dan vervolgens met een enorm persoonlijk verhaal kom om het te illustreren en om uit te leggen dat mijn motivatie hiervoor niet uit de lucht komt vallen, dan is maar een klein deel van die mensen die hierop reageert. Heel jammer. En dan nog vragen ‘komen we hier om elkaar te steunen?’.
Nou, mijn intentie was goed. Ik wil alleen hen helpen die hebben doorstaan wat ik te boven ben gekomen. In mijn ogen bestaat pathologische rouw, ik kan niet ontkennen wat ik zelf heb meegemaakt en ondervonden. Een ieder moet geloven wat hij/zij wil, dat respecteer ik. Maar respecteer dan ook MIJN visie hierop.
Mijn conclusie is dat steun hier voor mij niet valt te halen. Niet met betrekking tot mijn project en zeker niet met betrekking tot mijn verhaal.
Het moge duidelijk zijn dat ik mijn naam heb gewijzigd van Lynn, naar Daatje met een prachtige datum erachter. Dat is de datum waarop ik hoop eindelijk mijn eigen, levende, gezonde vlees en bloed in mijn armen te houden.
Ik ga verder met mijn project, met mijn leven. Ik stop mijn energie liever in het voldragen van deze zwangerschap dan in het druk maken over deze kwestie.
Ik wens jullie allemaal het beste en dat is gemeend.
Groetjes Lynn