eerste keer moederdag ZONDER moeder

• Jeanine

Mam,

In juli vorig jaar hebben we u moeten laten gaan. Het kon lichamelijk niet meer.

Ik mis u ontzettend maar besef tegelijk hoe rijk ik ben u zo lang gehad te mogen hebben. Al was u 84, qua geest leek u een vrouw van 55. Zo bij de tijd en zo meedenkend. Een sterke vrouw met karakter. Wat hebben we een fijne hechte band gehad samen. U liet een belangrijk stukje in mijn hart achter wat mij er doorheen sleept. Het stuk wat u meenam is daardoor redelijk te dragen. Uw lieve en goede zorg…. onvergetelijk.

En morgen mam, de 1e moederdag ZONDER *** U ***, maar mam we gaan naar uw graf zodat we toch even bij uw laatste rustplaats zijn.

Mam ik hou van u voor ALTIJD, altijd voelbaar bij elkaar!

Lieve lezers van deze site: ook jullie wens ik allen veel sterkte met het rouwproces.

Praten, schrijven, lezen op deze site. Maakt niet uit wat je doet maar probeer ieder op zijn/haar manier te rouwen. Het helpt en het gaat lukken!

STERKTE

LIEVE GROETJES van JEANINE

• Bep

Lieve Jeanine, ook al was ze oud, zo'n dag blijft toch extra moeilijk, sterkte meis.

Liefs Bep

• Iris

Hoi,

Voor mij is het vandaag ook de eerste keer moederdag zonder moeder. De dagen hiernaar toe gingen gepaard met de nodige huilbuien.

Alleen ik heb geen plekje om naar toe te gaan. Ze heeft haar lichaam ter beschikking gesteld aan de wetenschap. En dat voelt wel heel raar. Dus heb ik het maar opgelost door in huis een plekje voor haar te maken met het enige wat ik van haar heb. Een knuffeltje. Daarbij brand ik een kaarsje en heb een mooie roos gekocht.

Het is toch moeilijk deze dag.

Heel veel sterkte iedereen!

Liefs Iris

• Jeanine

Hoi Iris,

Nu lees ik je berichtje. Dat lijkt me erg moeilijk Iris. Goed dat je het zo opgelost hebt. Toch een plekje van HAAR, jouw MOEDER. Die knuffel van haar kan jou ook steun geven dat ze jou altijd een figuurlijke knuffel blijft geven! Het is toch raar zo zonder moeder. Maar weet dat je haar straks terug zal zien. Althans dat is mijn overtuiging en het steunt mij dat er ooit een weerzien komt! Misschien helpt het jou ook.

Jij ook veel sterkte meid!!!

Jeanine

• Iris

Hoi Jeanine,

Ik ben blij dat ik een plekje voor haar heb gemaakt, dat voelde goed. En dat die knuffel me steunt dat ze me figuurlijk een knuffel blijft geven, zo had ik het nog niet bekeken. Dat is wel een hele lieve gedachte. Dank je wel.

Ik denk ook dat er ooit een weerzien komt. En dat steunt me ook.

Maar toch…. ik vind het heel moeilijk.

Iris

• Gré

lieve Jeanine,

Ik ken het niet!,

maar t,lijkt mij heel erg moeilijk om het te begrijpen, en respecteren.

fijn! dat je toch een plekje hebt gecreeerd .

Dat hebben wij allemaal nodig, om weer met nieuwe moed verder te kunnen gaan.

heel veel sterkte!!

Gré