moederdag

• gerda

Mijn jongste kind, mijn zoon Andreas, komt me zondag geen kopje thee meer brengen. Ik zal naar zijn graf gaan en voor hem een bloem neerleggen.

Wie bepaalt de diepte van mijn verdriet? Dit verdriet blijft, zolang ik leef. Sterkte en moed voor allemaal, Gerda

Moed(d)er wanhoop

ik loop spiralen

glijd naar beneden

krabbel omhoog

met een vaart terug

omlaag

omlaag

tot de bodem

waar is een bodem

ik houd me vast

aan de gladde rand

voetje voor voetje

totdat ik de greep

weer verlies

en

naar beneden

donder

• Bep

Lieve Gerda,

Ik zat dit gedicht vanacht weer 100 x te lezen op de site van Hans* waar nog meer van jou mooie gedichten staan.

Je zegt het precies zoals het is, zo mooi verwoord.

Ik wens ook jou heel veel sterkte, vooral zondag.

Liefs Bep

• anne-marie

Lieve Gerda,

Heel erg veel sterkte morgen, ik zal aan je denken. Woorden schieten te kort.

Vorig jaar is op moederdag, 14 mei 2006 mijn zoontje Gabriël* geboren en gestorven. Dit jaar geen kado's, geen jongetje dat zijn eerste stapjes probeert te doen, maar een bloemetje op zijn graf.

Maar weet je Gerda, Andre zou je vast niet zo droevig willen zien, hij zou je willen troosten.

Ik zou morgen het liefst overslaan.

Een stevige omhelzing van

Anne-Marie

• gerda

Lieve Bep en Anne-Marie, dank voor jullie lieve reacties. Morgen zal ik een kaarsje aansteken voor alle moeders wier (klein)kind overleden is.Liefs, Gerda

• jessica

Moederdag zonder moeder is vreselijk….maar moederdag zonder je kind lijkt me nog erger.

Veel sterkte vandaag voor iedereen…………….