Hoi
Zaterdag 28 april was het 2 jaar geleden dat ik afscheid moest nemen van mijn liever moeder.
Het besef dat ze er niet meer is komt steeds sterker naar voren.
Niet dat het gemis er de afgelopen 2 jaar niet was.
Maar er is zoveel gebeurd de afgelopen 2 jaar.
Met name de eerste maanden van dit jaar waren onzettend zwaar.
Mijn vader is in januari geholpen in het ziekenhuis voor een bypass.
Even leek het erop dat alles goed was.
Tot het bericht kwam dat hij terug moest naar Eindhoven omdat ze dachten dat het borstbeen losgelaten was.
Dit was hellaas zo.
Er volgde een nieuwe operatie wie niet lang zou gaan duren uiteindelijk duurde het toch nog een kleine 3.5 uur.
Er zat een zware infectie en dat was dan ook de reden dat het allemaal zo lang moest duren.
Het was zelfs na de operatie kritiek, dat mijn zus over moest komen omdat ze niet wisten hoe dat het zou gaan en hoe dat hij de nacht door zou gaan komen.
Wat ben ik de eerste 24 uur bang geweest bang om ook mijn vader de moeten verliezen.
Gelukkig kwam hij er goed uit en is inmiddels na 59 dagen in het ziekenhuis de hebben gelegen weer thuis en gaat het de goede kant op.
Maar om op mijn lieve moeder terug te komen.
Ik merk met name dat ik veel meer verdriet heb ik de week dat mijn moeder overleed.
Ik ben dan veel meer opstandig en verdrietiger.
Vandaag om 12.30 was het voor de laatste keer dat ik haar zag liggen en was het ook de dag van afscheid nemen van iemand waar ik dat nog zeer zeker niet van had willen doen.
Voor mij vandaag dan ook een dag van herdenken en een extra kaarsje te gaan branden op het crematioium.
Met name dat het vandaag dodenherdenking is. Maar het voor mij nog specialer, dit is de dag dat mijn moeder gecremeerd werd.
Voor ons een keus om een dag uitstel de vragen voor de crematie, want eigenlijk zou de crematie op 3 mei plaatsvinden maar we wilden het op 4 mei doen.
Dit om persoonlijke redenen.
Ga me eigen nu dan ook klaarmaken om zo richting mijn moeder te gaan.
Veel sterkte aan degene wie het vandaag ook moelijk hebben, mijn kaarstje brandt vandaag ook voor jullie.
Liefs Simone