mama is dood een week later mijn man

  • marrie-jette

    Ik ben zo verdrietig ,zo koud en vol van pijn.

    Ik sta nog aan het begin en weet niet wat ik kan verwachten.

    Willen jullie me iets aanreiken me vertellen dat het goed gaat komen.

    Natuurlijk komen ze niet meer terug,dat weet ik met mijn verstand maar mijn gevoel weet dat niet.

    Ik ben kapot van verdriet.Wil er het liefst in verdrinken…

    Als ik geen drie kanjers van kinderen had was ik samen met manlief begraven …..

    Maar dat kan ik ze niet aandoen , ze hebben al zo veel verdriet om hun papa

    Lieve mensen help me om deze eerste weken door te komen ???

  • Hillie

    Hoi,

    Via twitter zag ik het begin van je berichtje hier. wat een verdriet voor jou zeg!

    Omdat ik niet zo maar kan/wil zeggen dat het goed komt geef ik je een tip: www.jjgv.nl Dit is een lotgenoten site voor jong weduwen en weduwnaars. Daar zul je veel (h)erkenning vinden en steun in dit zware proces.

    Ik ben nu zelf bijna 6 jaar weduwe en heb veel aan deze site gehad.

    Sterkte! Hillie.

  • José de Greeuw-in 't Groen

    Beste Marrie-jette,

    Dat is echt een klap voor jou, maar wees blij dat je er kunt zijn voor je kinderen, dat houd je in ieder geval op de been. Ik begrijp dat jij samen met je man was begraven, maar wat moeten jouw kinderen dan zonder jou?.Ik heb geen kinderen om ervoor te zijn; toen mijn man overleed wilde ik ook niet meer leven en kwam ik op de psychiatrische afdeling van een ziekenhuis terecht. Mijn zussen bekommerden zich niet om mij, een maatschappelijk werkster heeft mijn tas in moeten pakken en mij naar het ziekenhuis gereden, Ik was ook aan mijn eind van mijn latijn. Na het ziekenhuis ben ik cursussen gaan volgen, o.a. hoe ik met mijn verdriet om kon gaan en besteed ik mijn tijd enkel aan gezellige dingen. Allemaal in mijn eentje, want geen een instantie kan voor mij een maatje vinden die hetzelfde is overkomen, zodat wij elkaar kunnen begrijpen. Dus: probeer het voor de kinderen gezellig te maken, want zij kunnen er ook niets aan doen dat dit hen moest overkomen. Heel veel sterkte!

    José